Työhyvinvointi ja yhteistyö – avain parempaan työilmapiiriin (1 pv)

Lisää kyvykkyyttä yhteistyötaitojen ja hyvinvoinnin vahvistamiseen.

 

Työilmapiiri on ihanteellinen, kun pystytään suoriutumaan ja kehittymään ympäristön stressitekijöistä huolimatta. Tämä ilmapiiri määrittelee ihmisten motivaation, onnellisuuden ja tuottavuuden.

Tuntuuko sinusta:

  • Onko työpaikallasi tilanne, että hyvää työskentelyvirettä saisi olla enemmän?
  • Jakaantuuko työkuormat ja tehtävät aina tasaisesti?
  • Voisiko jossain kohtaa suoritukset olla parempia?
  • Tuntuuko, että aikaa menee joskus enemmän draamaan kuin olisi tarpeen?
  • Onko yhteisöllisyys ja ongelmien ratkaisu jäänyt vähemmälle arjen kiireissä?

Tämä koulutus pitää sisällään vaikuttavan luento-osuuden, ohjatun työpajan sekä tulokset kokoavan valmentajan loppupuheenvuoron.

Hyvä yhteistyö ja työilmapiiri on tärkein panostus työhyvinvointiin ja menestykseen.


Kenelle

Työyhteisöille, työntekijöille, esimiehille, tiiminvetäjille, asiantuntijoille, jotka haluavat selvittää piilotetun potentiaalin, luoda lisää hyvää fiilistä ja rakentaa parempaa tekemisen meininkiä omaan työpaikkaansa.


Hyödyt

Tässä koulutuksessa kokenut johtaja ja valmentaja auttaa vahvistamaan työilmapiiriä, ammattilaisten jaksamista ja työniloa, joka saa aikaan vaikuttavaa ja merkityksellistä yhteistyötä sekä työelämän sujuvuutta.

Saat keinoja ja ratkaisuja parempaan työhyvinvointiin, sujuvaan vuorovaikutukseen sekä vastuulliseen yhdessä tekemiseen. Tunnistetaan erilaisuuden haasteet ja vahvuudet, oman käyttäytymisen ja viestinnän kehittämiskohteet sekä reilun kollegiaalisuuden voima.


Kouluttaja

Kouluttajana toimii valmentaja, toimitusjohtaja Antti Nevalainen,Valmento Oy.

Antilla on jo 25 vuoden kokemus palveluliiketoiminnasta ja hän on valmentanut ihmisiä menestymään omassa myynti- ja johtamistyössään toistakymmentä vuotta. Taustalla on käytännön menestyksekästä kulttuurin luomista vuosikymmenien varrelta.

Menestyvä johtaja -kilpailussa palkittu Antti kertoo:
Kehittämälläni konseptilla olen saanut aikaiseksi upeita tuloksia taloudellisesti, kulttuurillisesti ja sosiaalisen pääoman muodossa.


OHJELMA

08.15 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala

09.00 Koulutus alkaa

Mistä työpahoinvointi johtuu ja miten hyvinvointi voi alkaa?

Mitä on työhyvinvointi ja mistä se koostuu?

  • Työpaikka on joukko ainutlaatuisia yksilöitä
  • Yhteistyö ja hyvä työkäyttäytyminen
  • Minkälainen on hyvinvoiva työyhteisö?

Mistä aloittaa?

  • Miten itse esiinnyn ja aloitan keskustelun?
  • Jokaisella on ajatuksia, avautuminen vaihtelee
  • Mielessä on kerroksia, joihin voi vaikuttaa

Missä ongelma, etkö tiedä vai halua puhua?

  • Ihmisten käytökselle on aina syitä, työkykyä tulee edistää
  • Luottamus parempaan antaa toivoa ja auttaa jaksamaan
  • Erilaisuutta voi hyödyntää

10.30 Tauko

10.45 Yhteistyön ja vuorovaikutuksen rakentaminen käytännössä

  •  Pienoistyöpaja: Ohjattu ratkaisumallien etsiminen ja löytäminen

11.30 Lounas

12.30 Koulutus jatkuu

  • Työpajan purku ja jatkoaskeleet
  • Kyselytuokio – mitkä ydinasiat nousivat esiin?
  • Mitä opimme tästä?
  • Ilmapiirin ja työyhteisötaitojen kehittäminen on seuraavaksi mitä?

Ratkaisumalleja elävästä elämästä

  • Kouluttajan kokemuksia sudenkuopista ja miten niistä selvittiin
  • Parhaat toimintamallit ja vinkit työkaverina ja esimiehenä onnistumiseen

14.15 Kahvitauko

14.30 Koulutus jatkuu

Valmentajan loppupuheenvuoro: Lisää kyvykkyyttä yhteistyötaitojen ja hyvinvoinnin vahvistamiseen

  • Vain työstämällä tärkeät asiat selkenevät
  • Tulevat parantavat teot vaikuttavat

15.00 Valmennuspäivä päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 20.10.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa/ hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 05.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

2020-09-11T13:41:46+00:00kesäkuu 7th, 2020|

Iloa ja rentoutta esiintymiseen (1 pv)

Haluatko kehittyä esiintyjänä ja puhujana?

Tuntuuko, että et osaa nauttia esiintymisestä ihan niin paljon, kuin siitä voisi nauttia? Toivoisitko yksinkertaisia ja ymmärrettäviä ohjeita, joiden avulla esiintymistilanteista voi saada enemmän irti? Silloin tämä koulutus on sinua varten! Esiintymisen sisältöihin emme puutu, mutta esitystapaan ja ilmaisuun voimme tarjota isoja apuja!

Jos haluat tietää, miten huippuesiintyjät hurmaavat yleisönsä, miten aktivoit yleisösi, miten saat sen keskustelemaan kanssasi ja kysymään lisää, tule mukaan!


Kenelle

Päivä sopii esimiehille, assistenteille, valmentajille, kouluttajille, työntekijöille, asiakaspalvelijoille ja
kaikille, jotka haluavat kehittää esiintymis-, ilmaisu- ja puhetaitojaan.


Valmennuksen tavoitteena

Tässä valmennuksessa on tavoitteena vahvistaa osallistujien esiintymistaitoja ennen kaikkea ilmaisun joustavuuden, vapauden ja ilon suhteen. Valmennuksessa puretaan arkiajattelun mukanaan tuomia esteitä esiintymisvarmuudelle ja opetellaan ilmaisun vapauttamiseen ja joustoon tähtääviä tekniikoita. Opimme myös kutsumaan yleisön mukaan interaktioon.

Tässä valmennuksessa

Tutustumme erilaisiin tekniikoihin, jolla esiintymisen iloa voi lisätä ja jännitystä hillitä. Lisäksi tutkimme keinoa kutsua yleisöä mukaan esitykseen interaktiiviseksi osallistujaksi, jotta emme jää esiintyjänä yksin. Lisäksi opimme soveltamaan improvisaatiotaitoja esiintymistilanteen sujuvoittamiseksi ja rikastamiseksi.

Tutustumme myös statusilmaisun periaatteisiin ja käytäntöön ja sovellammeniitä esiintymisen ilmaisun kehittämiseksi. Pohdimme erilaisten esitystilanteiden vaatimia ilmaisun keinoja, minkälaista kehon kieltä käytämme esitelmän pitämisessä, työpajan vetämisessä, puheenvuorossa, pitchauksessa,
fasilitoinnissa tai coachauksessa.

Työtapa

Työpaja sisältää esiintymisen taito-opetusta sekä harjoittelua. Osallistujat saavat työkaluja, joilla he voivat jatkaa osaamisen harjoittelua ja vahvistamista kollegiaalisen jakamisen avulla omassa työssään. Jokainen harjoitus puretaan keskustellen.

Luvassa on kokeneen valmentajan ohjauksessa toiminnallista oppimista, eli teemme yhdessä yksinkertaisia, käytännönläheisiä ja hauskoja harjoituksia, joiden avulla tutkimme esiintymistilanteiden käytäntöjä.


Hyödyt

  • opit käyttämään omaa ilmaisuasi tietoisena työkaluna
  • saat käyttöösi statusilmaisun työkaluja vaikuttavan esityksen laatimiseen
  • opit luomaan luottamuksellisen, kannustavan ja yhteisöllisen vuorovaikutustilanteen esiintyessäsi
  • uskallat olla entistä rohkeammin oma itsesi ja opit päästämään irti liiasta yrittämisestä – ja juuri siksi olla entisäkin aidompi itsesi!
  • osaat kutsua yleisösi dialogiin ja yhteiseen pohdintaan

Saat varmuutta, rentoutta ja iloa esiintymiseen! Olet vaikuttava ja loistava!


Kouluttaja

Koulutuspäivän valmentajana toimii vuorovaikutusmuotoilija ja -valmentaja Simo Routarinne, Creative director Proimpro.fi.

Simo on kansainvälisesti arvostettu rakentavan vuorovaikutuksen asiantuntija, viisas ja hauska luennoitsija, fasilitoija, moderaattori sekä kouluttaja.

Yli 20 vuoden kokemuksellaan ja kannustavalla työotteellaan hän saa lyhyessäkin ajassa ihmiset ja organisaatiot muuttamaan toimintatapojaan sujuvimmiksi edistäen sekä työhyvinvointia että tuloksellisuutta.

”Stressaa vähemmän, saavuta enemmän – yhdessä!”


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Ohjelma

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala

9:00 Koulutus alkaa

  • Yhteistoiminnallisen ja hyväksyvän ilmapiirin luominen
  • Tutustumme erilaisiin esiintymisjännityksen hallintatekniikoihin
  • Rakennamme turvallisen ja yhteistoiminnallisen ilmapiirin ryhmään
  • Opimme hyväksymään jännityksen energian lähteenä

10:30 Tauko

  • Esiintymisen ABC – ilmaisun variaatiot
  • Tutustumme erilaisiin esiintymisen tyyleihin ja keinoihin
  • Otamme kehon kielen keinot tietoiseen käyttöön

12:00-13:00 Lounas

  • Kehon kielen tietoinen käyttö
  • Tutustumme statusilmaisuun ja sen tietoiseen käyttöön ilmaisun rikastajana esiintymistilanteissa
  • Teemme käytännön harjoitteita

14:15 Iltapäiväkahvi

14:00 Koulutus jatkuu

  • Mahdolliset esiintymisnäytteet ja purku
  • Ryhmän koosta riippuen voimme tehdä pieniä esityksiä toisten ollessa yleisönä, annamme
    kannustavaa palautetta toisillemme.
  • Lopuksi päivän purku ja henkilökohtaisten tavoitteiden asettaminen

16:00 Koulutus päättyy


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki

Ajankohta: 20.10.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetu: Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 05.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

2020-09-11T13:39:22+00:00heinäkuu 24th, 2020|

Harhaanjohtaminen, valehtelu ja muut epätoden alalajit työelämässä (1/2 pv)

Kouluttajana Hannu Lauerma!

Valehtelu, toiveajattelu, oudot uskomukset, ajatusvääristymät ja psykoottiset harhat.

Koulutuksessa avataan ”Epätoden alalajien” luonnetta, käsitteitä, jäsentämistä, ymmärtämistä ja kohtaamista. 

Tietoinen valehtelu mm. hoitosuhteissa on niukasti analysoitu ja tutkittu aihe, mahdollisesti osin siksi, että terveyspalvelujen yhteydessä on ollut ”poliittisesti epäkorrektia” tähdentää sitä, että valehtelua esiintyy.

Yhtä arka tämä kysymys on kuitenkin eduskunnassa, jossa toisen kansanedustajan ei saa sanoa valehtelevan, ja käytetään koodinimeä ”muunnettu totuus.”

On kuitenkin selvää, että eri syistä valehtelua esiintyy myös hoitosuhteissa, muusta työelämästä puhumattakaan.

Tavanomainen valehtelu liittyy tietoiseen eduntavoitteluun tai kiusanteon haluun, ja se on yleistä mm. persoonallisuushäiriöiden yhteydessä.


KouluttajaHannu Lauerma, lääketieteen tohtori, psykiatrian ja oikeuspsykiatrian erikoislääkäri ja psykoterapeutti - valehtelu työelämässä

Kouluttajana toimii Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma, jolla on kokemusta uhkaavista tai väkivaltaisista potilaista alkaen vuodesta 1982.

Hän on lääketieteen tohtori, psykiatrian ja oikeuspsykiatrian erikoislääkäri ja psykoterapeutti, jolla on unilääketieteen erityispätevyys ja alansa dosentuuri. Hän toimii myös yksityislääkärinä ja lukuisissa päätoimensa ulkopuolisissa asiantuntijatehtävissä.

”Alan guru, eikä suotta.”

”Hyvä tyyli luennoida, hyvät käytännön esimerkit”

”Kiitos ymmärrystä lisäävästä tietopaketista ja asiantuntevista vastauksista kysymyksiin.”


Kenelle

Päivä sopii sosiaali- ja terveysalalle sekä toimialasta riippumatta esimiehille, tiimien vetäjille ja henkilöstöjohdolle sekä yrityksissä että organisaatioissa.

Lisäksi koulutus sopii kaikille niille asiantuntijoille, jotka kohtaavat työssään valehtelua ja epätoden muita alalajeja.


Ohjelma

11.45 Ilmoittautuminen ja materiaalin jako

12:00 Lounas

13.00 Koulutus alkaa

Harhaanjohtaminen, valehtelu ja epätoden alalajit

  • Kaikki epätosi informaatio ei kuitenkaan ole valetta
  • Psykoottiset harhat ja masennukseen liittyvät oireet

Taitava valehtelija huijaa uskottavasti ja sepittelee miellyttävästi

  • Omaneduntavoittelu ja ”valkoiset valheet”
  • Tyypilliset keinot vaikutuksen tekemiseen ja huijaamiseen
  • Näiden käytännön merkitys työelämässä

14.30 Kahvitauko 

14.45 Koulutus jatkuu

Miten kohdata, puuttua ja ratkaista valehtelun ja epätoden alalajien aiheuttamia tilanteita työelämässä

  • Aikaa kysymyksille

16.00 Tilaisuus päättyy


Osallistuminen etänä

Tämä koulutus striimataan eli tähän koulutukseen voit osallistua vaihtoehtoisesti myös etänä. Tätä koulutusta ei tallenneta. Saat käytännön lisätiedot ja linkin ennen koulutusta Osallistumisohjeessa.


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 20.10.2020

Osallistumismaksu: 397 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 297 euroa / hlö (+ alv 24%)

Osallistumismaksu etänä: 357 euroa / hlö (+ alv 24%) Sisältää sähköisen materiaalin.

Ryhmäetuhinta etänä: 297 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 05.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

2020-09-25T11:18:17+00:00helmikuu 13th, 2020|

Organisaation kokonaisvaltainen riskienhallinta ja sen kehittäminen (1 pv)

Kokonaisvaltainen riskienhallinta käytännössä

Riskienhallinnasta vastuullisille johtajille, päälliköille ja asiantuntijoille, varsinkin riskienhallintatehtävissä aloittaville vastuuhenkilöille saattaa olla vaikea hahmottaa riskienhallinnan kokonaisuus mukaanlukien strategiset, operatiiviset, talous- ja turvallisuusriskit.

Tässä koulutuksessa opimme

  • miten riskienhallintatehtävät tulisi vastuuttaa organisaatioissa
  • miten asiantuntemus tulisi organisoida
  • miten riskienhallinnan tasoa voi ja pitää arvioida
  • miten riskienhallintaa voidaan kehittää
  • millainen on tehokas riskienhallintaprosessi
  • mitkä ovat organisaation merkittävimmät riskit ja miten niitä voidaan hallita.

Kenelle 

Organisaation riskienhallinnan johtamisesta ja kehittämisestä vastuulliset johtajat, päälliköt ja asiantuntijat,organisaatioiden hallitusten ja johtoryhmien jäsenet, rh-tehtävissä aloittavat riskienhallintajohtajat, -päälliköt ja -asiantuntijat, sisäiset ja ulkoiset tarkastajat, auditoijat, turvallisuus- ja työsuojelupäälliköt sekä-asiantuntijat, esimiehet, rehtorit ja päiväkodin johtajat


Hyödyt

Koulutukseen osallistujat saavat käytännönläheisiä neuvoja riskienhallintatoiminnan johtamiseen, riskien arviointiin, riskienhallinnan tason arviointiin ja kehittämiseen. Lisäksi osallistujat saavat kattavan luentomateriaalin sekä helppokäyttöisiä työkaluja: mm. tarkistuslistoja sekä vinkkejä ja linkkejä aiheeseen liittyviin materiaaleihin.


Kouluttaja 

Kouluttajana toimii Kari Helislahti, joka on toiminut yli kolmenkymmenen vuoden ajan turvallisuuden ja riskienhallinnan johtamis- ja kehittämistehtävissä eri organisaatioissa, mm. lentoyhtiössä, vakuutusyhtiössä ja valtionhallinnossa.

 

 


Ennakkotehtävä

Selvitä, miten riskienhallinta on vastuutettu edustamassasi organisaatiossa sekä mitkä ovat organisaatiosi merkittävimmät riskit. Ennakkotehtävä toimitetaan sähköpostiisi viikkoa ennen koulutusta Osallistumisinfon yhteydessä.


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala.

9.00 Koulutus alkaa

Riskienhallintakokonaisuus ja sen johtaminen

  • Kokonaisvaltainen riskienhallinta
  • Riskiosa-alueet
  • Vaatimukset ja odotukset organisaation riskienhallinnalle
  • Riskienhallintavastuu ja -tehtävät
  • Riskienhallintapolitiikka ja -periaatteet
  • Erilaiset riskienhallintastrategiat
  • Ohjeet ja työkalut
  • Raportointi ja raporttimalli
  • Riskitietoisuuden ja riskienhallintaosaamisen kehittäminen
  • Esimerkkejä toteutuneista riskeistä ja riskilistan läpikäyminen

10.15 Tauko

Uhkien tunnistaminen ja analysointi sekä riskienhallintatoimenpiteet

  • Riskienhallintaprosessi
  • Uhkien tunnistaminen
  • Uhkien analysointi ja priorisointi
  • Riskienhallintakeinot sekä niiden monipuolinen käyttö (poistaminen, pienentäminen, siirtäminen, jakaminen, vakuuttaminen)
  • Riskien kehittymisen seuranta
  • Vakuutukset osana riskienhallinta
  • Kriisijohtamis- ja viestintävalmiuden kehittäminen (mm. nopeasti kehittyvät riskit)

11.30 – 12.30 Lounastauko

12.30 Koulutus jatkuu

Riskianalyysi

  • Ryhmätyö/harjoitustehtävä: Riskianalyysin laatiminen

14.00 Tauko

Riskienhallinnan kehittäminen

  • Riskienhallinnan tason arviointi (itsearviointi ja ulkoinen auditointi)
  • Riskienhallinnan  kehittäminen
  • Ulkoiset sidosryhmät ja yhteistyö niiden kanssa

16.00 Koulutus päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 27.10.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 12.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

2020-09-09T10:22:20+00:00toukokuu 14th, 2020|

Hajautettu tiimityö ja etäjohtaminen (1 pv)

Tuloksellista yhteistyötä etäisyydestä huolimatta

Hajautetusti toimiva tiimi voi olla yhtä tehokas ja tuloksellinen kuin samassa toimistossa työskentelevä tiimikin. Tärkeää on ymmärtää hajautetun tiimityön kompastuskivet ja mistä mahdolliset haasteet johtuvat, jotta niitä voidaan ennalta ehkäistä tai puuttua ajoissa.

Tässä koulutuksessa saat eväitä hyvään etäjohtamiseen, yhteisöllisyyden ylläpitämiseen ja työn organisoimiseen nykyiseen tilanteeseen sopivaksi.


Kenelle

Esimiehille, tiiminvetäjille, projektipäälliköille, verkostomaista työtä johtaville.


Mitä saat koulutuksesta

  • Ymmärrät, miksi ja millä tavalla hajautetun tiimin johtaminen on erilaista
  • Saat työkaluja ihmisten parempaan johtamiseen etäisyydestä huolimatta
  • Saat keinoja yhteisöllisyyden ylläpitämiseen hajautussa tiimissä
  • Saat ideoita luottamuksen rakentamiseen ja vahvistamiseen
  • Tiedät, miten saat tiimin jäsenet paremmin ottamaan vastuuta

Kouluttaja

Ulla Vilkman on modernin työelämän kehittäjä. Pääajatuksena Ullan työssä on, että meidän on opeteltava ajattelemaan työstä kokonaan uudella tavalla ja sen myötä kehittää työkulttuuria, toimintatapoja, johtamista ja työvälineitä. Ulla on kirjoittanut kirjan Etäjohtaminen – Tulosta joustavalla työllä. Ullan artikkeleita löydät osoitteesta www.etajohtaminen.fi

Ulla toimii kahdessa eri yrityksessä: toimitusjohtajana ja valmentajana Timanttia Consulting Oy:ssä ja vanhempana konsulttina Master Suomella. Kouluttajana Ulla on käytännönläheinen ja keskusteleva.


OHJELMA

08:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala.

09:00 Koulutus alkaa 

Moderni työelämä

  • Miten työelämä muuttuu?
  • Millaista osaamista tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa?
  • Entä miten se vaikuttaa johtamiseen?

 Hajautetun tiimin kompastuskivet ja haasteet

  • Miksi etäisyys koetaan vaikeaksi?
  • Miksi hajatetun tiimin johtaminen tuntuu vaikealta?
  • Etäjohtamisen haasteet

 Painopiste ihmisten johtamiseen

  • Tavoitteet ja työsuorituksen mittaaminen
  • Miten olla tukena ja ”läsnä” etäisyydestä huolimatta
  • Konkreettisia esimerkkejä suorituksen johtamiseen etänä

11:30 – 12:30 Lounastauko

Yhteisöllisyyden rakentaminen ja ylläpitäminen

  • Luottamuksen ja arvostuksen merkitys korostuu
  • Hyvän työilmapiirin ja me-hengen rakentaminen etänä
  • Harjoitus: konkreettisia keinoja yhteisöllisyyden ylläpitämiseen

14.15 Tauko

Hyvä yhteistyö hajautetussa tiimissä

  • Varmista, että suunta kaikilla on sama
  • Yhteiset pelisäännöt antavat raamit tekemiselle
  • Työntekijöiden osallistuminen ja osallistaminen etänä

Taitavaksi delegoinnissa etänä

  • Suunnitelmallinen etäjohtaminen
  • Jämäkät etäpalaverit
  • Asioiden vastuuttaminen tuloksellisesti

Päivän yhteenveto ja loppukeskustelu

16.00 Koulutus päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 27.10.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa/ hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 12.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

2020-09-11T13:56:36+00:00kesäkuu 7th, 2020|

Improtaidot työelämässä (1 pv)

Miten siirtyä selviytymistaistelusta kaaoksen keskellä rentoon surffaamiseen muutoksen aallolla?

  • Tuntuuko joskus siltä, että mielesi ylikuormittuu ja jähmettyy, koska joka puolelta tulvii erilaisia vaatimuksia, toiveita ja pyyntöjä?
  • Muuttuvatko tavoitteet ja suunnitelmat jatkuvasti ja joka päivä pitää pystyä taikomaan uusi versio?
  • Haluaisitko oppia surffaamaan kaaoksen aalloilla ja jonglöörata sujuvasti useammallakin pallolla?

Silloin tämä koulutus saattaisi kiinnostaa sinua!

Arkeen kuuluu suvannot ja kiihdytysajot, järjestyksen ja kaaoksen hetket. Jotta kykenisimme sietämään muutoksen ja kaaoksen voimia, meidän tulisi mm. osata päästää irti menneestä, suunnitelmista, vanhentuneesta tiedosta jne… ja tunnistaa sekä hyväksyä nopeasti muuttunut tilanne ja loikata spontaanisti uuteen kyytiin ja olla välittömästi valmiita kehittelemään uutta strategiaa.

Improvisaatiotaidot auttavat tekemään nopeita ratkaisuja jatkuvasti muuttuvissa
tilanteissa!


Kenelle

Päivä sopii assistenteille, esimiehille, valmentajille, kouluttajille, työntekijöille, asiakaspalvelijoille ja
kaikille, jotka haluavat kehittää kykyjään kohdata muutostilanteiden kaoottisuutta.


Hyödyt

  • tunnistat omat ilmaisu- ja käyttäytymisstrategiasi ja opit uusia
  • kehität sietokykyä ja valmiutta kohdata muutostilanteita ja sopeutua niihin nopeasti
  • valmiuden käyttää improvisaatiotaitojasi tietoisena työkaluna
  • voimaannut tunnistaessasi oman vaikutusvaltasi vuorovaikutuksen etenemisen suhteen
  • keinoja auttaa toisia selviytymään muutoksesta
  • elämäsi helpottuu ja voimavarasi kasvavat kun muutosvastarinta ja stressi vähenee
  • empaattinen ymmärryksesi kasvaa ja osaat asettua myös vastapuolen asemaan

Valmennuksen tavoitteena

  • on kehittää osallistujien improvisaatiotaitoja siten, että muutoksen sietokykymme kasvaa ja vastarintamme vähenee.
  • antaa konkreettisia itsensä johtamisen ja kehittämisen työkaluja arkeen, jotta muutos- ja kaaostilanteiden hallinta muuttuu helpommaksi.
  • tutustutaan oman ilmaisun tyypillisiin strategioihin ja kehitetään edelleen sen joustoa, harjoitellaan kehon kielen tietoista käyttöä sekä improvisaation konkreettisia työkaluja.
  • Harjoittelemme myös toisten negatiivisten väitteiden ja tunteiden kohtaamista ja niiden käsittelyä.

Tutustumme improvisaation metataitoihin, jotka ovat:

  • Huomaa enemmän
  • Hyväksy ideasi
  • Päästä Irti
  • Vaikutu
  • Tue toisia
  • Tee jotakin
  • Joo, ja…

Sovellamme näitä taitoja osallistujien työelämäkonteksteihin.

Työtapa on toiminnalliseen oppimiseen vahvasti perustuva. Teemme yksinkertaisia ja hauskoja harjoitteita, joiden synnyttämiä kokemuksia, tunteita ja havaintoja puramme yhdessä keskustellen, sekä pareittain että koko ryhmän kesken. Purkukeskustelut yhdistetään fasilitoidusti teoreettisiin kehyksiin. Voimme tarvittasessa käsitellä yhdessä myös muutamaa tyypillistä työelämän casea, joita ratkomme koko ryhmän voimin käyttäen päivän aikana opittuja työkaluja.


Kouluttaja

Koulutuspäivän valmentajana toimii vuorovaikutusmuotoilija ja -valmentaja Simo Routarinne, Creative director Proimpro.fi.

Simo on kansainvälisesti arvostettu rakentavan vuorovaikutuksen asiantuntija, viisas ja hauska luennoitsija, fasilitoija, moderaattori sekä kouluttaja.

Yli 20 vuoden kokemuksellaan ja kannustavalla työotteellaan hän saa lyhyessäkin ajassa ihmiset ja organisaatiot muuttamaan toimintatapojaan sujuvimmiksi edistäen sekä työhyvinvointia että tuloksellisuutta.

”Stressaa vähemmän, saavuta enemmän – yhdessä!”

 


Ohjelma

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala

9:00 Koulutus alkaa

  • Yhteistoiminnallisen ja hyväksyvän ilmapiirin luominen
  • Tutustumme iloiseen mokaamiseen ja luovumme epäonnistumisen pelosta
  • Rakennamme turvallisen ja yhteistoiminnallisen ilmapiirin ryhmään
  • Opimme hyväksymään omia spontaaneja ideoitamme

10:30 tauko

  • Improvisaation metataidot
  • Tutustumme improvisaation metataitoihin
  • Otamme kehon kielen keinot tietoiseen käyttöön

12:00-13:00 lounas

  • Improvisaation metataidot työelämässä
  • Jatkamme tutustumista improvisaation metataitoihin
  • Harjoitteet syventyvät ja monimutkaistuvat

14:15 iltapäiväkahvi

  • Mahdollinen case-työskentely ja purku
  • Sovellamme opittua arjen konfliktitilanteisiin konkreettisella case-työskentelyllä
  • Lopuksi päivän purku ja henkilökohtaisten tavoitteiden asettaminen

16:00 Koulutus päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 03.11.2020

Osallistumismaksu:
697 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetu: Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 19.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

2020-09-11T13:58:14+00:00heinäkuu 1st, 2020|

Projektiriskit ja niiden hallinta (1 pv)

Varmista projektiesi onnistuminen – Hallitse projektiriskit

Projekteihin liittyy paljon erilaisia uhkia/riskejä. Niiden tunnistaminen, analysointi ja hallinta heti projektin alusta alkaen, koko projektin ajan, on tärkeää. Ikävä kyllä, usein riskien tarkastelu ja niiden hallinnan suunnittelu jätetään suorittamatta tai ohitetaan aika pikaisesti.

Projektiriskien, eli negatiivisten poikkeamien projektin tavoitteista, tunnistaminen ei ole vaikeaa. Projektiriskien hallinta on myös helppoa, kun tuntee tyypillisimmät uhat, keskeisimmät periaatteet sekä riskienhallintamenetelmät ja -keinot. Organisaatioiden kokonaisvaltaisia riskianalyysejä laadittaessa, kymmenen merkittävimmän riskin listalla usein nousee puutteellinen tai huono projektiriskien hallinta.


Kenelle

Projektien ohjausryhmien jäsenet, projektipäälliköt, hankintapäälliköt ja muut hankintoja tekevät henkilöt, turvallisuus- ja työsuojelupäälliköt sekä kaikki vaativiin projekteihin projektiryhmän jäsenenä osallistuvat henkilöt.


Hyödyt

Koulutuksen jälkeen osallistujat tuntevat keskeisimmät projektien liittyvät uhat, miten niitä analysoidaan ja miten hallitaan riskejä, jotka kohdistuvat projektin tavoitteisiin, budjetin ja aikataulun realistisuuteen sekä turvallisuuteen.


Kouluttaja 

Kari Helislahti on toiminut vaativissa riskienhallinta- ja turvallisuusjohtamistehtävissä yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Hänellä on kertynyt laaja ja monipuolinen kokemus erilaisten haasteellisten projektien johtamisesta sekä projektien riskienhallinnasta, erityisesti yritysmaailmassa, mutta myös valtionhallinnossa ja yrittäjätoiminnassa. Hän on myös toiminut useiden vuosien ajan projektiriskienhallinnan kehittäjänä ja kouluttajana eri kokoisissa organisaatioissa.


Ennakkotehtävä 

Palauta mieleesi projekteja joissa olet ollut mukana. Pohdi, mikä projekti tai mitkä projektit ovat onnistuneet hyvin ja kirjaa ylös miksi. Pohdi myös missä projekteissa ei ole saavutettu projektille asetettuja tavoitteita ja kirjaa ylös miksei. Selvitä, onko edustamassasi organisaatiossa tehty linjauksia projektien riskienhallinnasta ja onko käytössä työkaluja projektiriskien hallintaan. Pohdi lisäksi, mitkä ovat keskeisimmät haasteesi ja edustamasi organisaation haasteet projektien ja projektien riskienhallinnassa.

Ennakkotehtävä toimitetaan sinulle ennen koulutusta sähköpostiisi Osallistumisinfon yhteydessä.


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala.

9.00 Koulutus alkaa

Projektijohtaminen ja projektiriskit

  • Hyvä projektijohtaminen
  • Hyvä projektiriskien hallinta

10.30 Tauko

Projekteihin liittyvät uhat (riskit), riskilista ja esimerkkejä toteutuneista riskeistä

11.30 – 12.30 Lounastauko

12.30 Koulutus jatkuu

Projektiriskien hallinta 

  • Projektiriskien hallintamenetelmät, keinot ja työkalut

14.00 Tauko

Yhteenveto

  • Päivän yhteenveto ja palautekeskustelu

16.00 Koulutus päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 10.11.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 26.10.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

2020-09-09T10:25:59+00:00kesäkuu 2nd, 2020|

Rakentava vuorovaikutus (1 pv)

Arvostella vai arvostaa? Kilpailu vai yhdessä rakentaminen? 

Työelämän kohtaamiset voivat olla vaikeita, energiaa syöviä ja latistavia – tai energisoivia, innostavia ja tuloksellisia!

Kaikki riippuu vuorovaikutuksen laadusta, siitä onko vuorovaikutus rakentavaa vai kilpailevaa, arvostellaanko kaverin ideoita vai arvostetaanko niitä? Oppivan organisaation itseään kehittävä ‘kollektiivinen äly’ perustuu vuorovaikutuksen rakentavuuteen – vasta silloin ryhmässä toimimisesta saadaan irti synergiaa, vasta silloin yhteistoiminnan tuloksena voi syntyä  jotakin sellaista, mitä kukaan ei olisi yksin voinut saada aikaiseksi!


Kenelle

Päivä sopii esimiehille, valmentajille, kouluttajille, työntekijöille ja kaikille tiimin jäsenille, jotka  haluavat kehittää vuorovaikutustaitojaan ja sosiaalista ketteryyttään.

Valmennuksen tavoitteena on kehittää työyhteisön vuorovaikutuskäytänteitä niin, että yhteistyö sujuisi entistäkin ratkaisukeskeisemmin ja tehokkaammin, että joustava ja rakentava vuorovaikutus lisääntyisi sekä oman työyhteisön sisäisessä että sidosryhmien kanssa tapahtuvassa kommunikaatiossa.


Tässä valmennuksessaRakentava vuorovaikutus

Koulutuksessa tutustutaan rakentavan vuorovaikutuksen periaatteisiin ja käytäntöön sekä tunnistetaan oman ilmaisun mukavuusalue ja tyypilliset ilmaisustrategiat.

Tavoitteena on myös lisätä kehonkielen tuntemusta ja entistä tietoisempaa käyttöä.  Osallistujien ilmaisun mukavuusalueen joustoa kehitetään hauskoin harjoittein, jotta toimiminen hyvinkin erilaisten vuorovaikutustilanteiden ja -kumppaneiden parissa helpottuisi.

Kilpaileva vai rakentava vuorovaikutus?


Mitä saat

  • Saat työstää epäonnistumisen pelkoa kohti iloista mokaamista
  • Opit antamaan aidosti kannustavaa ja valmentavaa palautetta
  • Saat lisää ymmärrystä intentio – ilmaisu – impakti –ketjun käyttökelpoisuuden vuorovaikutuksessa
  • Opit luomaan luottamuksellisen, kaksisuuntaisen ja positiivisen kohtaamistilanteen
  • Saat valmiudet käyttää tietoisesti kehon kieltä aktiivisen kuuntelun tehostamiseen ja vuorovaikutuksen sujuvoittamiseksi
  • Kehität sietokykyä ja valmiutta myös haastavien ja epämiellyttävien tilanteiden kohtaamiseen
  • Kehität edelleen empaattista kykyä asettua toisen asemaan
  • Tunnistat oman vaikutusvaltasi ja vastuusi vuorovaikutuksen sujuvuudesta ja asioiden eteenpäin kehittämisestä
  • Saat työkaluja toisten negatiivisten tunteiden hyväksymiseen ja käsittelyyn 

Osallistujat saavat työkaluja, joilla he voivat jatkaa rakentavan vuorovaikutuksen osaamisen harjoittelua ja vahvistamista omassa työssään. Luvassa on toiminnallista oppimista, teemme yhdessä yksinkertaisia harjoituksia, joiden avulla tutkimme vuorovaikutustilanteiden käytäntöjä.

Tietopainotteisten oivalluttavien herätteiden lisäksi jokainen harjoitus puretaan keskustellen hyvässä, välittömän hauskassa ja turvalliseksi luodussa ilmapiirissä.

 

”Olen suhtautunut epäilevästi kursseihin. Uskon, että tämä on elämäni paras.”


Kouluttaja

Koulutuspäivän valmentajana toimii vuorovaikutusmuotoilija ja -valmentaja Simo Routarinne, Creative director Proimpro.fi.

Simo on kansainvälisesti arvostettu rakentavan vuorovaikutuksen asiantuntija, viisas ja hauska luennoitsija, fasilitoija, moderaattori sekä kouluttaja.

Yli 20 vuoden kokemuksellaan ja kannustavalla työotteellaan hän saa lyhyessäkin ajassa ihmiset ja organisaatiot muuttamaan toimintatapojaan sujuvimmiksi edistäen sekä työhyvinvointia että tuloksellisuutta.

”Stressaa vähemmän, saavuta enemmän – yhdessä!”


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala

9.00 Koulutus alkaa

Ryhmäytyminen

  • tutustumme iloiseen mokaamiseen epäonnistumisen pelon sijaan
  • harjoittelemme reagoimaan hetkessä ja spontaanisti toisten impulsseihin
  • rakennamme tietoisesti luottamusta ja turvallisuutta ryhmään

10.30 Tauko

Rakentavan vuorovaikutuksen perusteet

  • käymme läpi peruskäsitteet ja konseptit tiedollisesti

11.30 – 12.30 Lounas

Rakentavan vuorovaikutukset käytännön harjoitteet

  • tutkimme erilaisia tapoja hyväksyä ja kehittää edelleen omia ja toisten ideoita
  • opimme tunnistamaan hyväksynnän ja tyrmäyksen liikennevalot
  • harjoittelemme tietoista kehon kielen käyttöä vuorovaikutustilanteissa

14.15 Iltapäiväkahvi

Opitun soveltaminen arkisiin case-simulaatioihin

  • sovellamme opittua arjen erilaisiin kommunikaatiotilanteisiin konkreettisella case-työskentelyllä
  • lopuksi päivän purku ja henkilökohtaisten tavoitteiden asettaminen pareittain ja koko ryhmän kanssa keskustellen

16.00 Koulutus päättyy


COVID-19 – tiedote.

Koulutukset toteutetaan kesälomien jälkeen myös lähikoulutuksina webinaarien ja etävalmennusten rinnalla.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien syksyn lähikoulutuksia. Osa ohjelmista myös striimataan.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä yhteistyökumppaniemme ja koulutushotellien kanssa.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien Osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 17.11.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 02.11.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

2020-09-11T13:57:12+00:00heinäkuu 1st, 2020|