fbpx

järjestää nyt koulutuksen:

Lean myynti – opit onnistumisista ja virheistä ketterästi käyttöön (1 pv)

Kasvata ja nopeuta myyntiäsi tekemällä oikeita asioita, oikeaan aikaan ja oikeaa kanavaa pitkin!

Tämän koulutuksen aikana opimme Lean-myynnin menetelmiä, jotta myynnissä osataan tehdä

  1. oikeita asioita
  2. oikeaan aikaan ja
  3. oikeaa kanavaa pitkin nimenomaan tarjousten voittamiseksi.

Lean-myynti mahdollistaa tehokkaan oppimisen menestyksistä ja virheistä, niiden juurisyistä ja luo yhteisen pohjan parhaiden käytäntöjen jakamiselle koko organisaatiossa.


Kouluttaja kertoo koulutuksesta

Lean-myynti avaa huikean potentiaalin kasvuun!

Se mahdollistaa tehokkaan oppimisen menestyksistä ja virheistä, niiden juurisyistä ja luo yhteisen pohjan parhaiden käytäntöjen jakamiselle koko organisaatiossa.


Yrityksillä on tyypillisesti seuraavat ongelmat:

  1. Kohderyhmät on usein määritelty omien tuotteiden tai palvelujen mukaan, sen sijaan että ne olisi määritelty asiakkaan ostokäyttäytymisen mukaan
  2. Myyntiprosessin tehokkuuden mittareita ei ole määritetty lainkaan tai ne on väärin määritetty
  3. Tarjousten voittoprosentin nostamisen rahallista vaikutusta ei tiedosteta tai osata laskea – eikä se ole myynnin ulkopuolella relevantti mittari.
  4. Koko yritystä ei ole tehokkaasti valjastettu voittamaan tarjouksia. Ei tiedetä miten itse kukin voi vaikuttaa siihen parhaiten.

Kun perusta on kunnossa, voi jatkuva oppiminen menestyksistä ja virheistä alkaa

  • edellytykset tehokkaalle oppimiselle (mm. tiedon kerääminen ja laatu, CRM:n hyödyntäminen automatisoinnissa, onnistumisen avainkriteerit, myyntiprosessin kehittäminen, koulutus ja sekä yksittäisen myyjän että yrityksen johdon rooli muutoksessa)
  • simuloimme myös oman yrityksesi saamat euromääräiset hyödyt 3 vuoden aikana, jos/kun Lean-pohjainen myyntiprosessi otetaan käyttöön.

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu myyjille, myyntijohdolle ja myyntiprosessin kehittäjille kaikenkokoisissa yrityksissä.

Lisäksi koulutus soveltuu erinomaisesti liikkeenjohdon konsulteille, jotka auttavat yrityksiä myynnin tehostamisessa.

Koulutus soveltuu myös muille liiketoiminnan avainhenkilöille, joilla omakohtaista kokemusta myynnistä, hinnoittelusta, tuotehallinnasta tai muista myyntiä lähellä olevista tehtävistä.


Koulutuksen hyödyt

  1. Ymmärrät, miten Lean-menetelmiä voi hyödyntää yrityksessäsi myynnin tehostamiseen, etenkin tarjousten voittoprosentin kasvattamiseen.
  2. Opit systemaattisen tavan kehittää jatkuvasti myyntiprosessin tehokkuutta ja sitouttaa koko yritys tarjousten voittoprosentin parantamiseen.
  3. Tunteen sijaan, opit johtamaan myyntiä tiedon avulla ja ymmärrät eri mittareiden luottamustason merkityksen päätöksentekoon.
  4. Opit nykyaikaisen myyntimenetelmän.
  5. Tiedät mitä myyntiprosessilta ja -järjestelmiltä vaaditaan, jotta pystyt reaaliajassa vastaamaan mm. tähän kysymykseen:

Kuinka voitan tarjouksen, joka sisältää tuotteet A ja B, kun kohderyhmän X asiakkaan liikevaihto on N m€, mukana tuotteiden lisäksi palvelu Y ja kilpailemme etenkin C vastaan?

Ennakkotehtävä

Lähetämme sähköpostiisi ennakkokyselyn ja -tehtävän ennen koulutusta osallistujien lähtötilanteen ja ajankohtaisten haasteiden ja tavoitteiden kartoittamiseksi.


Kouluttaja:
Antti Leijalalla on vahva osaaminen ja intohimo auttaa yrityksiä tehostamaan kilpailukykyään konkreettisin askelin. Hänellä on taustalla vahva kansainvälinen johtajakokemus, mm. myynnin, tuotehallinnan, hinnoittelun ja toimintamallien kehittämisestä ja lisäksi hän on toiminut pitkään muutosjohtajana, hallintojohtajana ja laatujohtajana.

Hänet tunnetaan Lean-myynnin pioneerina.

Antti on Suomen ainoa Lean-myynnin sertifioitu ”musta vyö” ja tiettävästi harvoja koko maailmassa. Lisäksi Antti on tietokirjailija ja tekee väitöskirjaansa mikroyritysten ongelmien ratkaisemisesta Lean-menetelmin.


OHJELMA

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala

09.00 Koulutus alkaa

Lean-myynti – mistä on kysymys

  • Avaus ja esittelyt
  • Koulutuksen tavoitteet
  • Kohderyhmien valinta ja ostokriteerit
  • Lean-myyntiprosessin perusteet

Tauko

Lean-myynnin hyödyt ja käyttösovellukset

  • Use Case 1: Kuinka voitan tarjouksen kun xxx, yyy, zzz,…?
  • Use Case 2-10: Mitä muuta Lean-myynti mahdollistaa kilpailukyvyn jatkuvaksi parantamiseksi? Käytännössä rajattomat mahdollisuudet!

11.30 – 12.15 Lounas

Kuinka rakentaa toimiva Lean-myyntiprosessi?

  • Tiedon kerääminen ja laatu
  • Juurisyyanalyysit, miksi voitimme/hävisimme?
  • CRM:n hyödyntäminen, automatisointi
  • Myyntiprosessin kehittäminen

14.00 Kahvitauko (15min)

Avainasiat Lean-myynnin jalkauttamissa

  • Onnistumisen avainkriteerit
  • Motivointi ja koulutus
  • Yksittäisen myyjän ja yrityksen johdon rooli muutoksessa

Miten tästä eteenpäin?

  • Ennakkokyselyn ja päivän aikana tulleiden huomioiden perusteella case-tilanteiden käsittelyä ja vinkkejä jatkoon

15.30 Valmennus päättyy


Koulutuspaikka: Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, Helsinki

Ajankohta: tiistai 03.09.2019

Hinta: 697 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetu: Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird-tarjous:

Kun ilmoittaudutte 6.8.2019 mennessä, saat 100 euron alennuksen hinnasta per nenä! Ota siis kollegasikin mukaan! Hieno sparrauspäivä!


Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.

 

Go to Top