fbpx

järjestää nyt koulutuksen:

Asiakasratkaisujen tuottaminen oston ja myynnin yhteistyöllä (1 pv)

Asiakasratkaisujen tuottaminen ja syvän yhteistyön rakentaminen korostuu tulevaisuuden toimitusvarmuuden ja kilpailukyvyn rakentamisessa.

Miten ohjata ja johtaa hajautettua useiden toimijoiden toimitusverkostoa asiakastarpeet huomioiden?

Miten rakentaa asiakasratkaisujen kokonaisuuksia ja tavoiteltavien hyötyjen mallintaminen?

  • esim. ulkoistamisratkaisut, toimittajavarastointi, tuotannolliset ratkaisut, yhteiset toiminnot, yhteiset tavoitteet, päällekkäisyyksien poistaminen, kustannusten hallinta, palvelutasojen nostamiset, tuottavuuden ja laadun parantaminen, vuorovaikutuksen ja informaation kehittäminen, ongelmien selvittely ja yhteisten tavoitteiden luominen.

Miten ratkaista teknologian, automaation ja uusien toimintamallien kehittäminen?

Tässä koulutuksessa saat paljon toteutettujen asiakasratkaisujen malleja niin onnistuneisiin kuin hieman haasteellisiin toteutuksiin, odotettavissa olevat haasteet. Mikäli haetaan suurempia hyötyjä, ratkaisujenkin on oltava laajempia, raaka kilpailutus jättää rajapinnan ohueksi yhteistyölle.

Konseptoitu toimintamalli ratkaisujen tuottamisen suunnitteluun, ylläpitoon ja kehittämiseen.


Kenelle

– Hankinta- ja ostojohtajat (-päälliköt)
– Myyntijohtajat (-päälliköt)
– Liiketoimintajohto (-päälliköt)
– Tuoteryhmäpäälliköt, tuotepäälliköt
– Talousjohto ja asiantuntijat
– SCM-johto ja logistiikkajohto
– Tuotanto- ja varastojohto


Mitä hyötyjä saat:

– Konseptoidun tavan toteuttaa ratkaisuja
– Ratkaisujenkaupallisen tuottamisen muistilistan (eteneminen ja dokumentaatio)
– Operatiivinen käyttöönotto ja siirtymävaiheen toiminnot (Toimintamanuaali)
– Johtamisen, ohjauksen ja vuorovaikutuksen menetelmät
– Ongelmien ratkaiseminen ja toiminnan kehittäminen
– Ymmärrät laajempien kokonaisuuksien hallintaa
– Lisäät vaikuttavuuttasi yrityksesi kilpailukyvyn rakentamisessa


Kouluttaja Hannu Soininen

Hannu Soininen on toiminut 10 vuotta toimitusketjun konsulttina ja kouluttajana, oman yrityksen kautta. Hän toimii myös osakkaana agenttiteknologiaa hyödyntävässä Multi-Agent Technology Oy:ssä, palveluina esim. toimitusketjun rakenne-, suunnittelu- ja simulointi työkaluja.

Hannu Soininen on hankkinut kokemuksena toimimalla yli 30 vuotta toimitusketjun johto-, kehitys- ja asiantuntijatehtävissä hankinnassa, tuotannossa, varastossa sekä myynnissä kotimaan ja ulkomaan toimintojen yhteydessä.

Hän on myös näyttötutkintomestari (OPE-Rooli) ja on toiminut satojen näyttötilaisuuksien osaamisen arvioijana. Hän toimii mentorina ja fasilisaattorina henkilöiden ja yritysten ohjauksessa.

Hannun motto on: ”Käytäntö opettaa”.


Ennakkotehtävä

Kuvaa lyhyesti, mitä ongelmia on ollut laajoissa yhteistyökuviossa eri osapuolten välillä?

– Toiminnalliset? Kustannukset? Vuorovaikutus? Muuta.

Ennakkotehtävä toimitetaan sähköpostiisi ennen koulutusta Osallistumisinfon yhteydessä.


Etäkoulutus toteutetaan Zoomilla.

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.

Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.


Ohjelma

8.45  Yhteyksien tarkistus

9.00 Koulutus alkaa

Asiakasratkaisujen tuottaminen yritysten välillä

Yrityksen tarpeiden määrittely

  • Yrityksen kilpailukyvyn kehittäminen, rakenteelliset mahdollisuudet
  • Tahtotilan muodostaminen ja toteutusmenetelmän laadinta
  • Toimittajamarkkinoiden kartoitus ja mahdolliset yhteistyökumppanit

10.30 Tauko

Asiakasratkaisujen malleja

  • Ulkoistamisratkaisut (omien toimintojen tai niiden osien ulkoistaminen)
  • Yhteistyömallit (tilat ja henkilöstö eri yrityksistä, kaupintavarastot)
  • Liiketoiminnalliset ratkaisut (yhteisten intressien ja tavoitteiden saavuttaminen)

11.30 – 12.15 Lounas

Projektin hallinta

  • Projektin suunnittelu, rajaukset, resurssit, aikataulut ja kustannukset
  • Projektin toteutus ja päättäminen
  • Ylläpitotoimintoon siirtyminen

14.00 Iltapäiväkahvi

Yhteistyö, kehittäminen ja vuorovaikutus

  • Johtamisjärjestelmän rakenne ja käsiteltävät asiat
  • Tyypilliset odotuksen ja toteutuksen haasteet ja ongelmat
  • Miten kehitämme yhteistyöt ja tuloksellisuutta edelleen

16.00 Koulutus päättyy


Koulutuspaikka: Verkkovalmennus (voit osallistua mistä tahansa internet-yhteyden päästä omalla tietokoneellasi)

Ajankohta:  14.10.2021 klo 9.00 – 16.00

Osallistumismaksu etänä: 597 euroa / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali. Lisäksi saat käyttöösi koulutuksen tallenteen 1 viikon ajaksi.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 557 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 497 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird! Ilmoittaudu 29.9.2021 mennessä hintaan 497 euroa / hlö (+ alv 24%).

Bonus! Ilmoittaudu 6.10.2021 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Kouluttajan pitkä ja monipuolinen kokemus näkyy niin perusasioiden kuin esimerkkien yhteydessä"

"Kouluttajalla on looginen ja selkeä tapa kertoa asioita"

"Vahva osaaminen ja miellyttävä tapa osallistaa opiskelijoita"

"Toimitusketjun harvoja Guruja"

"Vahva teknologiaosaaminen"

"Sain paljon ajatuksia omaan työhöni"

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.

 

Go to Top