Kouluttajan ohjeet / Käytännön asiat

Yleistä koulutuksista

Jennin kanssa sovittavat asiat

  • Ohjelman nimi, sisältörunko, pvm, markkinointitekstit, kohderyhmät, markkinointiyhteistyö, somemainonta.
  • Palkkiot, sopimushinnat, ennakkokyselyt ja -tehtävät, kartoitukset, profiilit, työkalut.
  • Asiakkaan mahdolliset bonukset, early birdit.
  • Ehdota myös muita ohjelmakokonaisuuksia ja webinaareja – ideoidaan yhdessä.

Osallistujan ilmoittautuminen koulutukseen

  • Verkkosivuilla on 2-vaiheinen ilmoittautumislomake. Asiakas saa automaattisen vahvistuksen samantien sähköpostiin ja tekstiviestinä. Vahvistuksen kopio tulee myös kouluttajalle.
  • Eventium lähettää ilmoittautuneille Osallistumisinfon viikkoa ennen koulutusta lähikoulutuksista. Tekstiviestimuistutus lähtee koulutusta edeltävänä päivänä kaikista koulutuksista.
  • Peruutukset: lähikoulutus 14pv, etäkoulutus 8pv ennen kurssia maksutta, 1-13 pv 50% maksu, sen jälkeen 100%.
  • Seuraavaan koulutukseen siirrosta peruutusehtoajan jälkeen veloitetaan lähikoulutuksissa siirtomaksu 100 -150 €/1-2 pvän koulutus (jos tarjoilut ja kokouspaketit on jo tilattu).
  • Sairastapauksissa osallistuja voidaan siirtää seuraavalle kurssille ilman siirtomaksua.
  • Jos koulutukseen osallistuu samasta yrityksestä kaksi tai enemmän, asiakas saa ryhmäetuhinnan. Lisäksi toteutamme alumni- ja sesonkikampanjoita sekä teemme kanta-asiakas-sopimuksia. Pidätämme oikeuden sopimushintoihin ja kampanja-alennuksiin.
  • Kouluttaja saa osallistujalistan, kun koulutuksen toteutusraja ylittyy sekä lopullisen osallistujalistan ennen koulutusta. Kouluttaja voi käyttää listaa sisällön täsmentämiseen ja sovitusti ennakkotehtäviin. Muuhun käyttöön tarvitaan Eventiumin lupa.
  • Koulutuksista poikivat mahdolliset liidit ja yrityskohtaiset lisäkoulutukset asiakkaille: sovitaan tarjouksesta Jennin kanssa. Liidipalkkiomme on 20%.

Laskutustiedot Eventium/Varangi Oy

  • laskuta kouluttajapalkkio tilaisuuden jälkeen (20% tulosta koulutuksissa, tarkista soviteltu/provisiopalkkio Jenniltä)
  • matkakulut pk-seudun ulkopuolelta (yli 100 km suuntaansa)
  • Emme maksa päivärahaa
  • kirjat tms. laskutetaan omakustannehintaan
  • maksuehto 14 pv netto
  • katso laskutustiedot verkkosivujen Ota yhteyttä -sivulta

Koulutuksen uusinta?

  • Uusi pvm sovitaan ASAP, kun edellisen ohjelman toteutus vahvistuu. Myös webinaarit.

Lisämarkkinointi kouluttajan omille verkostoille, yhteistyökumppanin alue: https://www.eventium.fi/affiliate/


Lähikoulutuksen ohjeet

Päätös koulutuksen toteutuksesta – DL kaksi viikkoa ennen ohjelmaa

  • Jos osallistujia vähemmän kuin minimimäärä (yleensä 6 osallistujaa +), koulutus peruutetaan. Pääsääntöisesti Jenni tekee päätöksen toteutuksesta tai peruutuksesta, yleensä kolme-kaksi viikkoa ennen, jolloin myös tilat tulee peruuttaa.
  • Jenni neuvottelee tapauskohtaisesti tarvittaessa asiasta myös kouluttajan kanssa; keskustelemme yhdessä vaihtoehtoisista ratkaisuehdotuksista, esim. koulutuksen siirrosta, palkkion sovittelusta, ohjelman lisämarkkinointiin liittyvistä asioista tai esim. ohjelman sisällön tai markkinointikanavien ja -viestien täsmentämisestä.

Koulutusmateriaalit

  • Sovitaan aineistoista ja verkkomateriaaleista koulutuksen suunnittelun yhteydessä.
  • Materiaali toimitetaan osallistujille sähköisenä, PDF-muodossa.
  • Osallistujat voivat halutessaan printata materiaalin mukaan, tai ottavat oman tietokoneen koulutukseen mukaan.
  • Jos koulutus edellyttää tietokoneen mukaan ottamista, tieto on hyvä olla jo kurssikuvauksessa.
  • Materiaali tulee toimittaa Eventiumille viimeistään 2 arkipäivää ennen koulutusta asiakaspalvelu@eventium.fi ja info@eventium.fi. Sähköisen materiaalin lisäksi osallistujat saavat koulutuksen yksilöidyt muistiinpanovälineet.
  • Kouluttaja toimittaa asiakkaille tarkoitetun materiaalin Eventiumille 2 pv ennen koulutusta. Materiaali voi olla Powerpoint- tai PDF-muodossa. Aineisto toimitetaan sähköpostitse (alle 7 MB tiedostot) tai verkkolinkin kautta, esim. DropBoxin/Google Driven kautta.
  • HUOM. Jos materiaalin toimittamisessa tarvitsee pienen aikalisän, sovi asiasta ajoissa Eventiumin kanssa.
  • Lisää materiaaliin Eventiumin logo. Saat logon Jenniltä pyytämällä.
  • Jos printattavaa luentomateriaalia ei tule lainkaan, laita siitäkin tieto info@eventium.fi.
  • Lisää materiaalin loppuun mahdollisia tulevia koulutuksia

Ennakkokyselyt asiakkaille – viikkoa ennen koulutusta

  • Viikkoa ennen koulutusta asiakkaille lähtee sähköpostitse käytännön osallistumisinfo, johon voi liittää ennakkokyselyn.
  • Toimita tieto Jennille (cc asiakaspalvelu).

Toimita meille tieto omista ruokarajoitteistasi viikkoa ennen koulutusta

Eventium toimittaa kurssipaketin koulutushotellin luentosaliin/infoon – koulutusta edeltävänä iltana

  • Osallistujat saavat muistiinpanovihkon, jossa on kurssiohjelma, koulutuksen palautekyselyn yksilöllinen QR-koodi ja poimintoja tulevista koulutuksista. Emme printtaa tähän muuta materiaalia, vaan osallistujat saavat tehdä vapaita muistiinpanoja. Osallistujille on myös nimilaput, pöytäkyltit ja Eventiumin kynät, ja mahdolliset kurssitodistukset.

Koulutuspäivänä

  • Saavuthan ajoissa kurssipaikkaan.
  • Eventiumin edustaja on paikalla aamulla, jos ei toisin sovita. Hän on aamulla apunasi, ja toivottaa asiakkaat tervetulleeksi ja jakaa kyltit ja muistiinpanovälineet.
  • Testaa tietokoneesi ja aineistojesi verkkolinkkien toimivuus datatykin kanssa.
  • Tarkista materiaalit.
  • Tilassa on käytettävissä fläppitaulu ja kouluttaja ottaa yleensä mukaan oman koneen, jonka voi yhdistää tilassa oleviin laitteisiin joista voi heijastaa kalvot seinälle.
  • Jos tarvitset tietokoneen lainaksi, ilmoita meille hyvissä ajoin ennen koulutusta.
  • Kurssipaikalta voi kysyä kaikenlaista rekvisiittaa tarvittaessa, mitä yleensä kokoustiloissa on.
  • Allekirjoita todistukset, jos todistus on luvattu ja jaa ne osallistujille iltapäiväkahvin päätteeksi, jotta säästymme jälkitoimituksilta. Jos osallistujalistassa on muutoksia, todistukset toimitetaan postitse Eventiumin koulutustuottajan allekirjoituksella.
  • Pyydäthän asiakkaita täyttämään myös palautelomakkeen, joka toimitetaan heidän sähköpostiosoitteisiinsa.
  • Jos Eventiumin edustaja ei ole paikalla:
    • heti aamusta pitää käydä ilmoittamassa lopullinen osallistujamäärä tapahtumapaikan henkilökunnalle (tarjoilujen ja laskutuksen vuoksi).
    • lähetä koulutuspäivänä tekstiviesti tai email Leenamaijalle: kaikki paikalla / tieto poissaolijoista (yhteystiedot alla).
    • jos paikalle saapuu osallistuja, jonka tietoja ei ole osallistujalistassa, ota muistiin henkilön nimi, yritys ja sähköpostiosoite.

Koulutuksen jälkeisenä päivänä

  • Analysoidaan sp /puhelimitse onnistumiset ja mahdolliset kehityskohteet yhdessä ja sovitaan jatkosta.

Koulutuksen jälkeen

  • Saat palautekoosteen asiakaspalautteista sähköpostitse

Etäkoulutuksen käytännöt

Osallistujat saavat koulutuksen linkin jo ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä. Kouluttaja saa linkin noin viikkoa ennen koulutusta tai pyytämällä sähköpostitse info@eventium.fi  tai viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä.

Emme lähetä yksilöityjä osallistumisinfoja, vahvistusviestissä on koulutuksen linkki ja ohjeet koulutukseen liittymiseen.

Päätös koulutuksen toteutuksesta – DL 8 vrk ennen ohjelmaa

  • Jos osallistujia vähemmän kuin minimimäärä (yleensä 10 osallistujaa +), koulutus peruutetaan tai siirretään tai sovitaan yhdessä toteutuksesta.
  • Kun koulutus päätetään toteuttaa, kouluttaja saa vahvistusviestin noin viikkoa ennen koulutusta. Tähän vahvistusviestiin vastaamalla voit toimittaa koulutuksen materiaalit Eventiumille. Vahvistusviestin yhteydessä saat osallistujaluettelon.

Zoom meeting vs. Zoom webinaari

Teemme kahdenlaisia etäkoulutuksia

  • Zoom meetingejä, jotka ovat enemmän vuorovaikutteisia ja osallistujilla on kamerat ja mikrofonit käytössä.
  • Zoom webinaarissa kamera ja mikrofoni on suljettu osallistujilta.
  • Kaikissa Zoom-koulutuksissa on aina chatti osallistujien käytössä, ellei sitä erikseen suljeta.

Poikkeustapauksissa voimme toteuttaa kouluksen Teamsilla.

Kerro meille jo ennen koulutuksen julkaisua, jos haluat vuorovaikutteisen koulutuksen

Huomioitavaa Zoomista

  • Testaa välineet etukäteen.
  • Suosittelemme erillistä kuuloke-mikrofoni -setuppia, headset varmistaa äänenlaadun. Läppärin mikrofoni ei aina ole riittävän laadukas.
  • Langatonta yhteyttä tulisi välttää yhteyshäiriöiden minimoimiseksi.
  • Kerro meille etukäteen jos olet mökillä/ulkomailla tai muusta syystä epäilet että yhteytesi ei ole riittävän vakaa.
  • Teemme koulutuksesta aina laadunvarmistukseksi tallenteen, sovimme tallenteen jakamisesta osallistujille etukäteen yhdessä.
  • Jos et ole käyttänyt Zoomia aiemmin, voit varata moderaattorilta testiä varten ajan ennen koulutuspäivää osoitteesta support@service.webakatemia.fi
  • Jos sinulla on Mac, kerro moderaattorille etukäteen.
  • Jos sinulla on erityisen suuriresoluutioinen näyttö tai haluat käyttää useamman näytön setuppia, kerro moderaattorille etukäteen.
  • Voit käyttää koulutuksessa break-out roomeja, kyselyitä esim. chatin kautta, videoita tms. Näistä on hyvä kertoa moderaattorille hyvissä ajoin.
  • Avaathan oman kamerasi vähintään koulutuksen alussa ja lopussa, osallistujat haluavat tavata kouluttajan!

Koulutusmateriaalit Eventiumille

  • Sovitaan aineistoista ja verkkomateriaaleista koulutuksen suunnittelun yhteydessä.
  • Sähköinen materiaali lähetetään osallistujille ennen koulutusta, poikkeustapauksissa voidaan sopia jälkikäteen jaettavasta materiaalista.
  • Kouluttaja toimittaa asiakkaille tarkoitetun materiaalin Eventiumille hyvissä ajoin ennen koulutusta. Materiaali on oltava Eventiumilla viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä, ellei muuta sovittu. Materiaali voi olla Powerpoint-, Word- tai PDF-muodossa. Aineisto toimitetaan info@eventium.fi 
  • Lisää materiaaliin Eventiumin logo. Saat logon Jenniltä tai Leenamaijalta pyytämällä.
  • Lisää materiaalin loppuun mahdollisia tulevia koulutuksia
  • Pitkät useamman sivun tekstit kannattaa antaa verkkolinkkinä.
  • HUOM. Jos materiaalin toimittamisessa tarvitsee pienen aikalisän, sovi asiasta ajoissa suoraan Jennin tai Leenamaijan kanssa.

Ennakkokyselyt asiakkaille – viikkoa ennen koulutusta

  • Mikäli haluat lähettää osallistujille ennakkokyselyn, toimitathan kysymykset info@eventium.fi 
  • Teemme ennakkokyselyt Webropolilla, 3-5 kysymystä.
  • Saat kyselyn vastauksista yhteenvedon viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä.

Koulutusta edeltävänä päivänä

  • Saat tarvittaessa päivitetyn osallistujalistan.
  • Saat viimeistään tähän mennessä linkin etäkoulutukseen.

Koulutuspäivänä

  • Saavu linjoille noin 30 min ennen koulutuksen alkua tai siten kuin olet sopinut moderaattorin kanssa.
  • Testaa verkkoyhteys, kuva ja ääni sekä materiaalien käytännöt sekä mahdolliset break-out roomit moderaattorin kanssa.
  • Jätä esityksen alkusivu näkyviin asiakkaille, tai jos joudut poistumaan testin jälkeen linjoilta, kerro moderaattorille hyvissä ajoin viim. edeltävänä päivänä, jotta osaamme valmistautua jakamaan tervetuloa-kuvaa.
  • Moderaattori toivottaa asiakkaat tervetulleeksi ennen koulutusta, ja auttaa osallistujia tarvittaessa äänen ja kuvan kanssa.
  • Kouluttaja aloittaa sovittuun aikaan.
  • Moderaattori on linjalla varmistamassa yhteyden laatua, seuraathan itse chattia
  • Pyydäthän asiakkaita täyttämään myös palautelomakkeen, lomakelinkki annetaan osallistujille jo chatissa, ja lähetetään sähköpostitse kullekin koulutuspäivänä.

Koulutuksen jälkeen

  • Saat sähköpostiisi koosteen palautteista sekä palkkiosi summan.
  • Analysoidaan sp /puhelimitse onnistumiset ja mahdolliset kehityskohteet yhdessä ja sovitaan jatkosta.

Hybridikoulutuksia ei toistaiseksi toteuteta

Koulutukseen voi osallistua lähiosallistujana tai etänä. Hybrideissä sovellamme lähikoulutuksen ohjeita.

Muista molemmat yleisöt, kun järjestät hybriditapahtuman

Hybriditapahtuman etuna on osallistujalähtöisyys – voit palvella sekä virtuaalista että fyysistä osallistumista suosivaa yleisöä. Osallistujat voivat hallita ajankäyttöään paremmin, kun matkustaminen ei ole välttämätöntä. Tapahtumasi on myös ympäristöystävällisempi ja kestävien arvojen mukainen. Hybridi lisää myös joustavuutta odottamattomien tilanteiden varalle.

Onnistunut hybriditapahtuma huomioi erillään olevat yleisöt tasa-arvoisesti, ja tämä tuo kouluttajalle haastetta. Tapahtumaa ei ainoastaan striimata verkkoon, vaan tapahtumakokemus on parhaimmillaan vuorovaikutteinen molemmille yleisöille. Teknologia on suuressa roolissa, ja sen takia meiltä Eventiumilta tulee tekninen tuki mukaan koko koulutuksen ajaksi.

Verkkosivulta etäosallistujat voivat katsoa koulutusta, sekä ladata materiaalit ja tallenteen.

Huomioithan molemmat yleisöt näissä tilanteissa

  • Chatissa tai tapahtumapaikalla esitetyt kysymykset
  • Äänestykset
  • Tauko-ohjelma
  • Verkostoituminen
  • Tapahtuman juonto
  • Materiaalien jakaminen

Yhteystiedot

Jenni Liuski
koulutusjohtaja, koulutustarjoukset
p. 044 237 9673
jenni.liuski@eventium.fi
Leenamaija Laine
koulutuspäällikkö, asiakashallinta, laskutus
leenamaija.laine@ratekurssit.fi,asiakaspalvelu@eventium.fi
p. 041 534 6643

Tekninen tuki:
support@service.webakatemia.fi


Laskutustiedot

Verkkolaskutus:
Varangi Oy
Verkkolaskutusosoite: 003721209188
Operaattori: 003723327487
(Apix Messaging Oy)

Paperilaskut:

Varangi Oy
PL 30247
00063 LASKUNET

Kouluttajan ohjeet / Käytännön asiat

Yleistä koulutuksista

Jennin kanssa sovittavat asiat

  • Ohjelman nimi, sisältörunko, pvm, markkinointitekstit, kohderyhmät, markkinointiyhteistyö, somemainonta.
  • Palkkiot, sopimushinnat, ennakkokyselyt ja -tehtävät, kartoitukset, profiilit, työkalut.
  • Asiakkaan mahdolliset bonukset, early birdit.
  • Ehdota myös muita ohjelmakokonaisuuksia ja webinaareja – ideoidaan yhdessä.

Osallistujan ilmoittautuminen koulutukseen

  • Verkkosivuilla on 2-vaiheinen ilmoittautumislomake. Asiakas saa automaattisen vahvistuksen samantien sähköpostiin ja tekstiviestinä. Vahvistuksen kopio tulee myös kouluttajalle.
  • Eventium lähettää ilmoittautuneille Osallistumisinfon viikkoa ennen koulutusta lähikoulutuksista. Tekstiviestimuistutus lähtee koulutusta edeltävänä päivänä kaikista koulutuksista.
  • Peruutukset 14 pv/lähikoulutus, 8pv/etäkoulutus  ennen kurssia maksutta, 1-13 pv 50% maksu, sen jälkeen 100%.
  • Seuraavaan koulutukseen siirrosta peruutusehtoajan jälkeen lähikoulutuksissa veloitetaan siirtomaksu 100 -150 €/1-2 pvän koulutus.
  • Sairastapauksissa osallistuja voidaan siirtää seuraavalle kurssille ilman siirtomaksua.
  • Jos koulutukseen osallistuu samasta yrityksestä kaksi tai enemmän, asiakas saa ryhmäetuhinnan. Lisäksi toteutamme alumni- ja sesonkikampanjoita sekä teemme kanta-asiakas-sopimuksia. Pidätämme oikeuden sopimushintoihin ja kampanja-alennuksiin.
  • Kouluttaja saa osallistujalistan, kun koulutuksen toteutusraja ylittyy sekä lopullisen osallistujalistan ennen koulutusta. Kouluttaja voi käyttää listaa sisällön täsmentämiseen ja sovitusti ennakkotehtäviin. Muuhun käyttöön tarvitaan Eventiumin lupa.
  • Koulutuksista poikivat mahdolliset liidit ja yrityskohtaiset lisäkoulutukset asiakkaille: sovitaan tarjouksesta Jennin kanssa. Liidipalkkiomme on 20%.

Laskutustiedot Eventium/Varangi Oy

  • laskuta kouluttajapalkkio tilaisuuden jälkeen (20% tulosta koulutuksissa, tarkista soviteltu/provisiopalkkio Leenamaijalta)
  • matkakulut pk-seudun ulkopuolelta (yli 100 km suuntaansa)
  • Emme maksa päivärahaa
  • kirjat tms. laskutetaan omakustannehintaan
  • maksuehto 14 pv netto
  • katso laskutustiedot verkkosivujen Ota yhteyttä -sivulta

Koulutuksen uusinta?

  • Uusi pvm sovitaan ASAP, kun edellisen ohjelman toteutus vahvistuu. Myös webinaarit.

Lisämarkkinointi kouluttajan omille verkostoille, yhteistyökumppanin alue: https://www.eventium.fi/affiliate/


Lähikoulutuksen ohjeet

Päätös koulutuksen toteutuksesta – DL kaksi viikkoa ennen ohjelmaa

  • Jos osallistujia vähemmän kuin minimimäärä (yleensä 6 osallistujaa +), koulutus peruutetaan. Pääsääntöisesti Jenni tekee päätöksen toteutuksesta tai peruutuksesta, yleensä viimeistään noin kaksi viikkoa ennen, jolloin myös tilat tulee peruuttaa.
  • Jenni neuvottelee tapauskohtaisesti tarvittaessa asiasta myös kouluttajan kanssa; keskustelemme yhdessä vaihtoehtoisista ratkaisuehdotuksista, esim. koulutuksen siirrosta, palkkion sovittelusta, ohjelman lisämarkkinointiin liittyvistä asioista tai esim. ohjelman sisällön tai markkinointikanavien ja -viestien täsmentämisestä.

Koulutusmateriaalit

  • Sovitaan aineistoista ja verkkomateriaaleista koulutuksen suunnittelun yhteydessä.
  • Materiaali toimitetaan osallistujille sähköisenä, PDF-muodossa.
  • Osallistujat voivat halutessaan printata materiaalin mukaan, tai ottavat oman tietokoneen koulutukseen mukaan.
  • Jos koulutus edellyttää tietokoneen mukaan ottamista, tieto on hyvä olla jo kurssikuvauksessa.
  • Materiaali tulee toimittaa Eventiumille viimeistään 2 arkipäivää ennen koulutusta asiakaspalvelu@eventium.fi ja info@eventium.fi. Sähköisen materiaalin lisäksi osallistujat saavat koulutuksen yksilöidyt muistiinpanovälineet.
  • Kouluttaja toimittaa asiakkaille tarkoitetun materiaalin Eventiumille 2 pv ennen koulutusta. Materiaali voi olla Powerpoint- tai PDF-muodossa. Aineisto toimitetaan sähköpostitse (alle 7 MB tiedostot) tai verkkolinkin kautta, esim. DropBoxin/Google Driven kautta.
  • HUOM. Jos materiaalin toimittamisessa tarvitsee pienen aikalisän, sovi asiasta ajoissa Eventiumin kanssa.
  • Lisää materiaaliin Eventiumin logo. Saat logon Jenniltä pyytämällä.
  • Jos printattavaa luentomateriaalia ei tule lainkaan, laita siitäkin tieto info@eventium.fi.
  • Lisää materiaalin loppuun mahdollisia tulevia koulutuksia

Ennakkokyselyt asiakkaille – viikkoa ennen koulutusta

  • Viikkoa ennen koulutusta asiakkaille lähtee sähköpostitse käytännön osallistumisinfo, johon voi liittää ennakkokyselyn.
  • Toimita tieto Jennille (cc asiakaspalvelu).

Toimita meille tieto omista ruokarajoitteistasi viikkoa ennen koulutusta

Eventium toimittaa koulutushotellin luentosaliin/infoon – koulutusta edeltävänä iltana

  • Osallistujat saavat muistiinpanovihkon, jossa on kurssiohjelma, koulutuksen palautekyselyn yksilöllinen QR-koodi ja poimintoja tulevista koulutuksista. Emme printtaa tähän muuta materiaalia, vaan osallistujat saavat tehdä vapaita muistiinpanoja. Osallistujille on myös nimilaput, pöytäkyltit ja Eventiumin kynät, ja mahdolliset kurssitodistukset.

Koulutuspäivänä

  • Saavuthan ajoissa kurssipaikalle.
  • Eventiumin edustaja on paikalla aamulla, jos ei toisin sovita. Hän on aamulla apunasi, ja toivottaa asiakkaat tervetulleeksi ja jakaa kyltit ja muistiinpanovälineet.
  • Testaa tietokoneesi ja aineistojesi verkkolinkkien toimivuus datatykin kanssa.
  • Tarkista materiaalit.
  • Tilassa on käytettävissä fläppitaulu ja kouluttaja ottaa yleensä mukaan oman koneen, jonka voi yhdistää tilassa oleviin laitteisiin joista voi heijastaa kalvot seinälle.
  • Jos tarvitset tietokoneen lainaksi, ilmoita meille hyvissä ajoin ennen koulutusta.
  • Kurssipaikalta voi kysyä kaikenlaista rekvisiittaa tarvittaessa, mitä yleensä kokoustiloissa on.
  • Allekirjoita todistukset, jos todistus on luvattu ja jaa ne osallistujille iltapäiväkahvin päätteeksi, jotta säästymme jälkitoimituksilta. Jos osallistujalistassa on muutoksia, todistukset toimitetaan postitse Eventiumin koulutustuottajan allekirjoituksella.
  • Pyydäthän asiakkaita täyttämään myös palautelomakkeen, joka toimitetaan heidän sähköpostiosoitteisiinsa.
  • Jos Eventiumin edustaja ei ole paikalla:
    • heti aamusta pitää käydä ilmoittamassa lopullinen osallistujamäärä kurssipaikan henkilökunnalle (tarjoilujen ja laskutuksen vuoksi).
    • lähetä koulutuspäivänä tekstiviesti tai email Leenamaijalle: kaikki paikalla / tieto poissaolijoista (yhteystiedot alla).
    • jos paikalle saapuu osallistuja, jonka tietoja ei ole osallistujalistassa, ota muistiin henkilön nimi, yritys ja sähköpostiosoite.

Koulutuksen jälkeisenä päivänä

  • Analysoidaan sp /puhelimitse onnistumiset ja mahdolliset kehityskohteet yhdessä ja sovitaan jatkosta.

Koulutuksen jälkeen

  • Saat palautekoosteen asiakaspalautteista sähköpostitse

Etäkoulutuksen käytännöt

Osallistujat saavat koulutuksen linkin jo ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä. Kouluttaja saa linkin noin viikkoa ennen koulutusta tai pyytämällä sähköpostitse info@eventium.fi  tai viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä.

Emme lähetä yksilöityjä osallistumisinfoja, vahvistusviestissä on koulutuksen linkki ja ohjeet koulutukseen liittymiseen.

Päätös koulutuksen toteutuksesta – DL 8 vrk ennen ohjelmaa

  • Jos osallistujia vähemmän kuin minimimäärä (yleensä 10 osallistujaa +), koulutus peruutetaan tai siirretään tai sovitaan yhdessä toteutuksesta.
  • Kun koulutus päätetään toteuttaa, kouluttaja saa vahvistusviestin noin viikkoa ennen koulutusta. Tähän vahvistusviestiin vastaamalla voit toimittaa koulutuksen materiaalit Eventiumille. Vahvistusviestin yhteydessä saat osallistujaluettelon.

Zoom meeting vs. Zoom webinaari

Teemme kahdenlaisia etäkoulutuksia

  • Zoom meetingejä, jotka ovat enemmän vuorovaikutteisia ja osallistujilla on kamerat ja mikrofonit käytössä.
  • Zoom webinaarissa kamera ja mikrofoni on suljettu osallistujilta.
  • Kaikissa Zoom-koulutuksissa on aina chatti osallistujien käytössä, ellei sitä erikseen suljeta.

Poikkeustapauksissa voimme toteuttaa kouluksen Teamsilla.

Kerro meille jo ennen koulutuksen julkaisua, jos haluat vuorovaikutteisen koulutuksen

Huomioitavaa Zoomista

  • Testaa välineet etukäteen.
  • Suosittelemme erillistä kuuloke-mikrofoni -setuppia, headset varmistaa äänenlaadun. Läppärin mikrofoni ei aina ole riittävän laadukas.
  • Langatonta yhteyttä tulisi välttää yhteyshäiriöiden minimoimiseksi.
  • Kerro meille etukäteen jos olet mökillä/ulkomailla tai muusta syystä epäilet että yhteytesi ei ole riittävän vakaa.
  • Teemme koulutuksesta aina laadunvarmistukseksi tallenteen, sovimme tallenteen jakamisesta osallistujille etukäteen yhdessä.
  • Jos et ole käyttänyt Zoomia aiemmin, voit varata moderaattorilta testiä varten ajan ennen koulutuspäivää osoitteesta support@service.webakatemia.fi
  • Jos sinulla on Mac, kerro moderaattorille etukäteen.
  • Jos sinulla on erityisen suuriresoluutioinen näyttö tai haluat käyttää useamman näytön setuppia, kerro moderaattorille etukäteen.
  • Voit käyttää koulutuksessa break-out roomeja, kyselyitä esim. chatin kautta, videoita tms. Näistä on hyvä kertoa moderaattorille hyvissä ajoin.
  • Avaathan oman kamerasi vähintään koulutuksen alussa ja lopussa, osallistujat haluavat tavata kouluttajan!

Koulutusmateriaalit Eventiumille

  • Sovitaan aineistoista ja verkkomateriaaleista koulutuksen suunnittelun yhteydessä.
  • Sähköinen materiaali lähetetään osallistujille ennen koulutusta, poikkeustapauksissa voidaan sopia jälkikäteen jaettavasta materiaalista.
  • Kouluttaja toimittaa asiakkaille tarkoitetun materiaalin Eventiumille hyvissä ajoin ennen koulutusta. Materiaali on oltava Eventiumilla viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä, ellei muuta sovittu. Materiaali voi olla Powerpoint-, Word- tai PDF-muodossa. Aineisto toimitetaan info@eventium.fi 
  • Lisää materiaaliin Eventiumin logo. Saat logon Jenniltä tai Leenamaijalta pyytämällä.
  • Lisää materiaalin loppuun mahdollisia tulevia koulutuksia
  • Pitkät useamman sivun tekstit kannattaa antaa verkkolinkkinä.
  • HUOM. Jos materiaalin toimittamisessa tarvitsee pienen aikalisän, sovi asiasta ajoissa suoraan Jennin tai Leenamaijan kanssa.

Ennakkokyselyt asiakkaille – viikkoa ennen koulutusta

  • Mikäli haluat lähettää osallistujille ennakkokyselyn, toimitathan kysymykset info@eventium.fi 
  • Teemme ennakkokyselyt Webropolilla, 3-5 kysymystä.
  • Saat kyselyn vastauksista yhteenvedon viimeistään koulutusta edeltävänä päivänä.

Koulutusta edeltävänä päivänä

  • Saat tarvittaessa päivitetyn osallistujalistan.
  • Saat viimeistään tähän mennessä linkin etäkoulutukseen.

Koulutuspäivänä

  • Saavu linjoille noin 30 min ennen koulutuksen alkua tai siten kuin olet sopinut moderaattorin kanssa.
  • Testaa moderaattorin kanssa verkkoyhteys, kuva ja ääni sekä materiaalien käytännöt sekä mahdolliset break-out roomit.
  • Jätä esityksen alkusivu näkyviin asiakkaille, tai jos joudut poistumaan testin jälkeen linjoilta, kerro moderaattorille hyvissä ajoin viim. edeltävänä päivänä, jotta osaamme valmistautua jakamaan tervetuloa-kuvaa.
  • Moderaattori toivottaa asiakkaat tervetulleeksi ennen koulutusta, ja auttaa osallistujia tarvittaessa äänen ja kuvan kanssa.
  • Kouluttaja aloittaa sovittuun aikaan.
  • Moderaattori on linjalla varmistamassa yhteyden laatua, seuraathan itse chattia
  • Pyydäthän asiakkaita täyttämään myös palautelomakkeen, lomakelinkki annetaan osallistujille jo chatissa, ja lähetetään sähköpostitse kullekin koulutuspäivänä.

Koulutuksen jälkeen

  • Saat sähköpostiisi koosteen palautteista.
  • Palkkiolaskelman saat Leenamaijalta, toimisto@ratekurssit.fi
  • Analysoidaan sp /puhelimitse onnistumiset ja mahdolliset kehityskohteet yhdessä ja sovitaan jatkosta.

Hybridikoulutuksia ei toistaiseksi toteuteta

Koulutukseen voi osallistua lähiosallistujana tai etänä. Hybrideissä sovellamme lähikoulutuksen ohjeita.

Muista molemmat yleisöt, kun järjestät hybriditapahtuman

Hybriditapahtuma on nopeasti yleistyvä tapahtumatyyppi. Hybridin etuna on osallistujalähtöisyys – voit palvella sekä virtuaalista että fyysistä osallistumista suosivaa yleisöä. Osallistujat voivat hallita ajankäyttöään paremmin, kun matkustaminen ei ole välttämätöntä. Tapahtumasi on myös ympäristöystävällisempi ja kestävien arvojen mukainen. Hybridi lisää myös joustavuutta odottamattomien tilanteiden varalle.

Onnistunut hybriditapahtuma huomioi erillään olevat yleisöt tasa-arvoisesti, ja tämä tuo kouluttajalle haastetta. Tapahtumaa ei ainoastaan striimata verkkoon, vaan tapahtumakokemus on parhaimmillaan vuorovaikutteinen molemmille yleisöille. Teknologia on suuressa roolissa, ja sen takia meiltä Eventiumilta tulee tekninen tuki mukaan koko koulutuksen ajaksi.

Verkkosivulta etäosallistujat voivat katsoa koulutusta, sekä ladata materiaalit ja tallenteen.

Huomioithan molemmat yleisöt näissä tilanteissa

  • Chatissa tai tapahtumapaikalla esitetyt kysymykset
  • Äänestykset
  • Tauko-ohjelma
  • Verkostoituminen
  • Tapahtuman juonto
  • Materiaalien jakaminen

Yhteystiedot

Jenni Liuski
koulutusjohtaja, koulutustarjoukset
p. 044 237 9673
jenni.liuski@eventium.fi
Leenamaija Laine
koulutuspäällikkö, asiakashallinta, laskutus
leenamaija.laine@ratekurssit.fi, asiakaspalvelu@eventium.fi
p. 041 534 6643

Tekninen tuki:
support@service.webakatemia.fi


Laskutustiedot

Verkkolaskutus:
Varangi Oy
Verkkolaskutusosoite: 003721209188
Operaattori: 003723327487
(Apix Messaging Oy)

Paperilaskut:

Varangi Oy
PL 30247
00063 LASKUNET