fbpx

järjestää nyt koulutuksen:

Vuorovaikutuksen kautta työyhteisö toimivaksi ja tuottavaksi (1 pv)

Laitetaan työyhteisön viestintä kuntoon! 

Oli kyse johtamisesta, esimiestyöstä, tiimiosaamisesta, myymisestä, markkinoinnista tai kollegojen kanssa ihmisiksi elämisestä, kaikki on kiinni viestinnästä ja vuorovaikutuksesta. Kun työpaikan ilmapiiri tökkii, se oireilee vuorovaikutuksen kautta. Sen kautta se on myös parannettavissa.

Huono henki vie luovuuden, tuottavuuden ja viihtyvyyden sekä lisää sairauspoissaoloja. Kun työyhteisössä uskalletaan ja halutaan olla, tuottavuus kasvaa, ja motiiveiksi löytyy yllättäen muutakin kuin raha. Asioita alkaa tapahtua.

Ei siis ole yhdentekevää, miten puhumme ja viestimme toisillemme: Toinen tapa tuottaa parempia tuloksia kuin toinen. Onneksi hyvää vuorovaikutusta ja työyhteisössä elämistä voi oppia!


Kenelle?

Koulutus sopii hyvin esimiehille ja työyhteisön avainhenkilöille. Tämä valmentava koulutuspäivä on antoisa, inspiroiva ja tärkeä kaikille työyhteisön osallisille – johdosta toimihenkilöihin ja toteuttavan työn tekijöihin. Paras tulos saadaan juuri silloin, kun koko työyhteisö osallistuu yhdessä.

Huomaa siis ryhmäetu ja ota kollega mukaan! Näin voitte parhaiten jalkauttaa parhaat käytännöt suoraan teidän työpaikkanne arkeen.


Ennakkokysely 

Sinä voit vaikuttaa ohjelmasisällön painopisteisiin! Osallistujat saavat ennen koulutusta ennakkokyselyn, joiden pohjalta käymme ohjatusti ja ratkaisukeskeisesti läpi tyypillisempiä case-tilanteita.


Kouluttaja

Kouluttajana suomen kielen ja puheviestinnän maisteri Oili Valkila (FM, logonomi, MHT – yrityshallinto). Valkilalla on vankka kokemus viestinnän ja vuorovaikutuksen kouluttajana, toimittajana ja toimituspäällikkönä; luovan työyhteisön esimiehenä.
Valkila kouluttaa nykyisin yrityksessään Will & Way.

Hän on julkaissut mm. kirjat Loista puhujana (Yrityskirjat 2014), Loista kirjoittajana (BoD 2016) sekä Hanki ihana, peloton elämä (Basam Books 2013).

 


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa 

Miten työyhteisössä menee?

  • Tyypillisimmät kompastuskohdat.
  • Mistä hyvä vuorovaikutus koostuu?
  • Miten omaksumme työyhteisöön kestävän vuorovaikutustavan?

Työyhteisö, jossa vuorovaikutus toimii, on tuottoisa.

  • Miksi? Miten sellainen toimii?
  • Strategia kuuluu kaikille, jotta se voisi toteutua. Miten se leviää yhteisöön ja miksi se innostaisi?
  • Mitkä / kenen tavoitteet työpaikalla toteutuvat?
  • Osaanko olla hyödyllinen osa jotakin suurempaa? Tunnenko roolini ja mahdollisuuteni?

 Mitä on assertiivinen viestintä ja miksi sitä tarvitaan työpaikalla?

  • Kuunteleminen on tärkeimpiä vuorovaikutustaitoja. Miten kuuntelen aktiivisesti?
  • Kysyminen on kuuntelun jälkeen tärkein vaikutustaito
  • Miten olen työyhteisössäni osa ratkaisua enkä ongelmaa?
  • Mikä minut käynnistää / mikä pitää käynnissä? Mikä minut jäädyttää?

Tauko 10.15 – 10.30 

Tiimi- ja yhteistyö

  • Tuen tarpeen tunnistaminen
  • Tuen antaminen toiselle , toisen opastaminen arvostavasti / tuen hyväksyminen – saanko olla joskus heikko?
  • Pelon sijaan luottamus
  • Ongelmien ratkaiseminen yhdessä
  • Työyhteisö, joka nauraa yhdessä, luo yhdessä

11.30 – 12.15 Lounas 

Keskiössä esimies-alaissuhde – retorisestikin jo väärä lähtökohta?

  • Tulevaisuuden valmentava johtaja/esimies osaa ja uskaltaa asettua alttiiksi
  • Mitä erilaisuus työyhteisössä todella tarkoittaa, ja miten sitä hyödynnetään? Innolla erilaisia!
  • Miten introversio tai ekstroversio todella vaikuttavat vuorovaikutuksessa?
  • Ohjaaminen keskustellen – dialogia ei tarvitse pelätä: Ajattele ja ajatteluta

Kun paha osuu tuulettimeen – syyttelystä ratkaisukeskeisyyteen

  • Palaute kuuluu kaikille – 360 asteen palaute ja miten se annetaan. Palaute on ruori, opi kääntämään sitä.
  • Tehdään yhdessä kehityskeskustelusta pakkopullan sijaan leivos! Antia kummallekin osapuolelle.
  • Tunteet ovat tärkeitä työpaikallakin, mutta ne pitää ilmaista oikein
  • Valta, vallankäyttö ja vastuu viestinnässä ja vuorovaikutuksessa
  • Turvallisuudentunne ja sen merkitys kehittymiselle työyhteisössä

Iltapäiväkahvi klo 14.00. 

Ennakkokyselyn perusteella osallistujien case-tilanteiden ratkomista

  • Jos ne eivät ole tulleet esille ohjelmassa jo aiemmin
  • Miten meni niin kuin omasta mielestä?

Käytännön kikkoja ja työkaluja hyvään vuorovaikutukseen ja työyhteisöviestintään.

  • Palaverit tehokkaiksi ja mielekkäiksi. Mitä kaikkea palavereissa ja kokoontumisissa tapahtuu – pinnan lisäksi?
  • Tee ainakin tämä? Työyhteisöviestinnän ja paremman vuorovaikutuksen check-list.
  • Miten tästä eteenpäin?

Koulutus päättyy klo 16.00.


Koulutuspaikka: Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, Helsinki

Ajankohta: 21.3.2019

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

 


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Rauhallinen, asiallinen ja asiantunteva."

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.

 

Go to Top