Muotoile menestys – asiakaskokemus ja kannattavuus yhdessä ovat ratkaiseva tekijä.
- Haluatteko kehittää palveluistanne entistä asiakaslähtöisempiä?
- Voisitteko lisätä myös kannattavuutta parantamalla asiakaskokemusta?
- Tule muotoilemaan organisaatiosi menestystä!
Palvelusektorilla on kova kilpailu, jossa menestyäkseen täytyy palveluiden olla aidosti asiakaslähtöisiä. Asiakasodotukset ovat erilaisia ja niiden toteuttaminen voi tulla yritykselle kalliiksi.
Miten tehdä palveluista tarpeeksi asiakasystävällisiä, mutta samalla yritykselle kannattavia?
Yhdistämällä palvelumuotoilun luovat menetelmät taloushallinnon ajatteluun saadaan tasapainoinen prosessi, jonka avulla palvelusta saadaan sekä asiakkaiden että liiketoiminnan näkökulmasta menestys.
Kenelle
Koulutus sopii kaikille palveluista ja niiden kehittämisestä vastaaville henkilöille (esim. palvelupäällikkö, kehittämispäällikkö, asiakaspäällikkö) sekä palveluiden kannattavuuden kanssa tekemisissä oleville (esim. Business Controller, liiketoimintajohtaja, toimitusjohtaja).
Mitä saat
- Opit menetelmän, jonka avulla kehität palveluita entistä asiakasystävällisemmiksi ja kannattavammiksi
- Saat käyttöösi uusia työkaluja, joita voit hyödyntää oman organisaatiosi palveluiden kehittämisessä
- Koulutuksen työpajaosuudessa aloitat jonkin oman organisaatiosi uuden tai jo olemassa olevan palvelun kehittämisen
- Työpajan aikana saat myös henkilökohtaista sparrausta omien palveluidenne kehittämiseksi entistä kannattavammiksi
Järkevästi ja asiakaslähtöisesti muotoiltu palvelu parantaa asiakaskokemusta ja yrityksen kannattavuutta. Koulutuksen hyöty on siis suoraan rahassa mitattavissa.
Kouluttajat
Mira Kivistö (KTM) ConTe Oy:sta on kokenut toiminnan kehittäjä, jonka missiona on auttaa yrityksiä hyödyntämään potentiaaliaan haluttujen tavoitteiden ja tulosten saavuttamiseksi. Miralla on kokemusta sekä ulkoisena (esim. Aalto-yliopiston Nanofab) että sisäisenä (mm. Finnair) kehittäjänä toimimisesta. Palvelumuotoilua Mira on opiskellut Suomessa ja Italiassa. Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.
Mia Janhunen (MBA) Bisnesluotsi Oy:sta toimii nykyään yrittäjänä ja toteuttaa erityisesti mikroyrityksille suunnattuja valmennuksia. Mialla on kahdenkymmenen vuoden kokemus teollisuuden parista erilaisista talouden asiantuntija- ja johtotehtävistä. Kouluttajana Mia on saanut kiitosta analyyttisesta vuorovaikutustyylistään ja innovatiivisesta otteestaan liiketoiminnan kehittämiseen.
Ennakkotehtävä
Koulutukseen kuuluu ennakkotehtävä, jossa pohdit oman organisaatiosi jonkin palvelun kannattavuushaasteita. Itse koulutuspäivässä muotoilet kyseistä palvelua asiakasystävällisemmäksi ja kannattavammaksi. Saat tähän myös henkilökohtaista sparrausta päivän aikana. Koulutuksen hyödyt ovat siis suoraan rahassa mitattavissa.
Ohjelma
8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvit
9.00 Koulutus alkaa
Mitä on Value Design?
- Miksi menestys pitää muotoilla?
Value Designin prosessi
- Näin rakennat ja kehität kannattavaa muotoilua
Value Designin työkalut
- Käytännölliset mallit sujuvaan tekemiseen
11.30 Lounas
Value Design – käytännön työpaja oman organisaatiosi menestyksen muotoilemiseksi
- Ennakkotehtävän purku
- Henkilökohtaista sparrausta
14.00 Kahvitauko
Value Design – työpaja jatkuu
- Yhteenveto päivän opeista ja oivalluksista
Miten tästä eteenpäin
- Käytännön caseja ja vinkkejä
- Tee edes tämä
16.00 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka: Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, Helsinki
Ajankohta: 6.6.2019
Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.
Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa/ hlö (+ alv 24%)
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.