fbpx

Eventium – ystävänpäiväetu

Eventium ystävänpäivän etu – ota ystävä mukaan veloituksetta!

Kaksi osallistujaa yhden hinnalla samaan koulutukseen,
kun ilmoittaudut 18.2.2024 mennessä koodilla Ystävänpäivä.

Etu koskee kaikkia Eventiumin järjestämiä koulutuksia.
Saat edun käyttöösi, kun kirjoitat ilmoittautumislomakkeen
2. sivun Muut tiedot -kohtaan koodin Ystävänpäivä.

Vain uudet ilmoittautumiset. Paikkoja rajoitetusti.
Ei voi yhdistää muihin etuihin

Valikoima löytyy täältä: Koulutuskalenteri

Poimintoja:

Potkut alisuoriutumisesta? (2,5 h)
Selätä alisuoriutuminen! Varaa paikkasi ajoissa, suosittu koulutus
15.02.2024 Etäkoulutus

ChatGPT ja Excel yhdessä – lisää hyötyä ja laskentaa (2,5 h)
Excelin salat avautuvat tekoälyn avulla!
01.03.2024 Etäkoulutus

ChatGPT hallinnossa (2,5 h)
Miten voit tehostaa hallinnon työtäsi ChatGPT:n avulla?
05.03.2024 Etäkoulutus

Tiiminvetäjävalmennus (1/2 pv)
Tiiminvetäjän työkalupakki – opi käytännön esimerkkien avulla!
06.03.2024 Etävalmennus

Vaikeiden tyyppien kohtaaminen (3 h)
Haastavat tilanteet haltuun!
07.03.2024 Etäkoulutus

Mitä esihenkilö saa sanoa – juristin vinkit (2,5 h)
Uusi koulutus! Mitä kannattaa sanoa, mikä kannattaa jättää sanomatta
21.03.2024 Etäkoulutus

Velkojana konkurssissa (1 pv)
Maksuvaikeudet – keinot suojautua
26.03.2024 Etäkoulutus

Menestyvä markkinointi tekoälyn avulla vuonna 2024 (2 h)
UUTUUS!
27.03.2024 Webinaari

ChatGPT sihteereille ja assistenteille (2 h)
Suositun koulutuksen uusinta, varaa paikkasi nyt!
27.03.2024 Webinaari

Etkö löytänyt tarvitsemaasi?

Löydät täältä kaikki koulutukset: Eventium.fi

Räätälöimme koulutuksia oman koulutuskalenterivalikoimamme lisäksi. 

Haluatko sparrata, mikä sinulle ja organisaatiollesi olisi paras ratkaisu?
Etsitkö sopivaa koulutusta, mutta valikoimaa tuntuu olevan aivan liikaa?

Varataanko puolituntinen kalenteristasi, niin katsotaan yhdessä, miten
juuri sinun ja teidän osalta työelämän osaamisasioissa kannattaisi edetä
vuonna 2024?

Eventiumin koulutustuottaja Erja Laurilan kalenterin seuraavat vapaat ajat löydät tästä:
https://bit.ly/Erja_Laurila_tapaaminen

Ota yhteyttä info@eventium.fi

Eventium.fi/ota-yhteytta/

Voit myös laittaa viestiä chatissa, joka löytyy sivun oikeasta alareunasta.

Eventium ystävänpäiväetu

2024-02-08T13:58:30+02:008 helmikuun, 2024|Tags: , |

Copilot ja Microsoft 365

Copilot-sarjan koulutukset – päivitä osaamisesi!

Eventium järjestää sarjan koulutuksia, joiden aiheena on Copilotin käyttö
yhdessä Microsoft 365:n eri sovellusten kanssa.
Jokainen päivä keskittyy eri sovellukseen, tarjoten osallistujille kattavan ymmärryksen siitä,
miten Copilotia voidaan hyödyntää tehokkaasti jokaisen sovelluksen kanssa.

Copilot ja Microsoft 365: Tehoa päivään (2 h) 25.03.2024 Teams

Copilot ja Excel: Tehokkaasti yhdessä (2 h) 27.03.2024 Teams

Copilot ja Word: Tehokkaasti yhdessä (2 h) 03.04.2024 Teams

Copilot ja Outlook: Tehokkaasti yhdessä (2 h) 10.04.2024 Teams

Copilot ja PowerPoint: Tehokkaasti yhdessä (2 h) 22.04.2024 Teams

Copilot ja Teams tehokkaasti (2 h) 29.04.2024 Teams

Sarjaetuhinta
Kun ilmoittaudut vähintään kahteen sarjan koulutukseen:
osallistumismaksu 247 eur (+ alv 24%)/koulutus.
Ryhmäetuhinta samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 197 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampi osallistujaa: 177 euroa / hlö (+ alv 24%).

Kouluttaja
Jarkko Koivuniemi, Copilot ja Excel

Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kokenut ja suosittu kouluttaja.
Hän on kouluttanut vuodesta 1990 lähtien tieto- ja teknologia-aiheita sekä toiminnan kehittämistä.
Jarkko Koivuniemellä on laaja-alainen kokemus eri sektoreilla, toimialoilla ja osaamistasoilla:
yrityssektori, julkinen sektori, kolmas sektori.
Paljon valmennuksia julkisoikeudellisille toimijoille, eri kokoisille yrityksille ja järjestöille.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
– ”Esimerkit olivat hyviä, ja tarjosivat näkökulmia tekoälyn soveltamiseen taloushallinnossa ja muualla.”
– ”Todella mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe.
Kiitos Jarkolle asian avaamisesta ja konkreettisista esimerkeistä!”

– ”Koulutus oli mielenkiintoinen ja siitä sai vinkkejä omiin työtehtäviin jatkossa.
Kouluttaja oli selkeä.”

– ”Haluaisin ehdottomasti lisää juuri tämän tyyppistä koulutusta tai jatkoa tälle,
mielellään myös samalta kouluttajalta.”

– ”Webinaari toimi moitteettomasti ja kouluttajan asiantuntemus oli loistava”
– ”Koulutus oli todella hyvä, täyttä asiaa koko koko pv.
Kouluttaja hyvä ja todella asiantunteva. Reagoi kuulijoiden kysymyksiin nopeasti.”

– ”Oli hyvä, ettet käyttänyt prompteissa liian siistittyä kieltä.
Se toi esiin, miten joustava ChatGPT:n kielimalli on.”

– ”Erittäin ajankohtainen ja mielenkiintoinen aihe ja erinomainen kouluttaja.”


Etkö löytänyt tarvitsemaasi?

Löydät täältä kaikki koulutukset: Eventium.fi

Räätälöimme koulutuksia oman koulutuskalenterivalikoimamme lisäksi. 

Haluatko sparrata, mikä sinulle ja organisaatiollesi olisi paras ratkaisu?
Etsitkö sopivaa koulutusta, mutta valikoimaa tuntuu olevan aivan liikaa?

Varataanko puolituntinen kalenteristasi, niin katsotaan yhdessä, miten
juuri sinun ja teidän osalta työelämän osaamisasioissa kannattaisi edetä
vuonna 2024?

Eventiumin koulutustuottaja Erja Laurilan kalenterin seuraavat vapaat ajat löydät tästä:
https://bit.ly/Erja_Laurila_tapaaminen

Ota yhteyttä info@eventium.fi

Eventium.fi/ota-yhteytta/

Voit myös laittaa viestiä chatissa, joka löytyy sivun oikeasta alareunasta.

Microsoft 365 Eventium koulutuspalvelut

2024-02-02T12:39:52+02:002 helmikuun, 2024|Tags: , , , , , , |

Kampita kevään 2024 osaamishaasteet kätevästi!

Päivitä ajankohtaiset aiheet Eventium koulutuspalveluiden avulla!

– Onko osaamisen ylläpito jäänyt kiireessä turhan vähälle?
– Uudet tekoälyt ja osaamisvaateet tuntuvat vyöryvän päälle?
– Jatkuvasti muuttuvat lait, toimintatavat ja digityötyökalut kuormittavat työpäivää?
– Eikö tiimille löydy sopivaa kehittämispäivää, vaikka tarve olisi?
– Ärsyttääkö työkaveri tai pomo, tuntuuko että työnilo ja motivaatio on hukassa?

Eventium tarjoaa kattavan valikoiman koulutuksia ja valmennuksia,
jotka keskittyvät ajankohtaisiin aiheisiin, kuten tekoälyyn, johtamiseen ja
työhyvinvointiin. Eventiumin kouluttajat ovat alansa huippuasiantuntijoita,
jotka tuovat koulutuksiin sekä tietämystä että käytännön kokemusta.

Olemme tehneet kouluttajiemme sekä yhteistyökumppaniemme kanssa tiivistä
yhteistyötä jo useiden vuosien ajan. Näin olemme saaneet rakennettua
koulutuksistamme mahdollisimman laadukkaita ja asiakaslähtöisiä.
Tämän vuoksi uskallammekin tarjota koulutuksillemme laatutakuun, joka koskee
kaikkia koulutuksiamme.

Asiakkaiden palautteiden perusteella Eventiumin koulutukset ovat
tarjonneet uusia toimintamalleja liiketoiminnan ja palvelujen
kehittämiseen. Koulutuksiamme on kiitelty niin sisällön, kouluttajien
osaamisen kuin teknisen tuenkin osalta.

Tulemme siis tänäkin vuonna tarjoamaan asiakkaillemme laadukkaita ja
ajankohtaisia koulutuksia ja valmennuksia, jotka ovat
huippuammattilaisten yhteistyöllä tuotettu juuri teitä varten.
Toivomme asiakkaillemme menestystä, innostavaa oppimista, tekemisen iloa ja
työhyvinvointia vuodelle 2024!

Kolme ajankohtaista, erityyppistä ohjelmasisällön poimintaa sinulle tässä:
1. ChatGPT hallinnossa (2,5 h) 05.03.2024
2. Vaikeiden tyyppien kohtaaminen (3 h) 07.03.2024
3. Mitä esihenkilö saa sanoa – juristin vinkit (2,5 h) 21.03.2024 

Haluatko sparrata, mikä sinulle ja organisaatiollesi olisi paras ratkaisu?
Etsitkö sopivaa koulutusta, mutta valikoimaa tuntuu olevan aivan liikaa?

Varataanko puolituntinen kalenteristasi, niin katsotaan yhdessä, miten
juuri sinun ja teidän osalta työelämän osaamisasioissa kannattaisi edetä
vuonna 2024?

Eventiumin koulutustuottaja Erja Laurilan kalenterin seuraavat vapaat ajat löydät tästä:
https://bit.ly/Erja_Laurila_tapaaminen

Erja Laurila

Koulutustuottaja, liiketoimintajohtaja
p. 050 300 6558
erja.laurila@eventium.fi

2024-01-09T14:53:40+02:009 tammikuun, 2024|

Työlainsäädännön koulutuksia – joulukalenteri 2023

Joulukalenterin erikoisetu!

Kaksi osallistujaa yhden hinnalla samaan koulutukseen.
Saat edun käyttöösi, kun kirjoitat ilmoittautumislomakkeen 2. sivun Muut tiedot -kohtaan koodin Joulukalenteri
Etu koskee alla listattuja koulutuksia ja on voimassa joulukuun 2023

Ei voi yhdistää muihin etuihin


Joulukalenteri 2023 esittelee työlainsäädännön koulutuksia.

Juridiikka ja lakitieto ovat olennainen osa liiketoimintaa.
Olipa kyse sitten työturvallisuudesta, tiimin työhyvinvoinnista, työntekijöiden oikeuksista tai työsopimuksista – juridiikka ja lakipykälät on huomioitava.

Hyvä johtaminen, työhyvinvointi ja psykologinen turvallisuus työyhteisössä ovat tuottavan työnteon kulmakiviä.

Täältä löydät ajankohtaisia ja laadukkaita koulutuksia mm. työelämän säädöksistä ja juridiikasta asiantuntevien kouluttajien johdolla.


2,5 h – 3 h etäkoulutuksia

Sopimaton käytös töissä – käytännön keinot puuttua (2,5 h)
08.02.2024 Etävalmennus
Uutta! Juristin parhaat vinkit, kuinka puutut sopimattomaan käytökseen
Tule mukaan oppimaan, miten voit edistää työyhteisösi hyvinvointia ja turvallisuutta!

Potkut alisuoriutumisesta? (2,5 h)
15.02.2024 Etäkoulutus
Selätä alisuoriutuminen! Varaa paikkasi ajoissa, suosittu koulutus
Täsmäohjeet pomolle!

Tiiminvetäjävalmennus (1/2 pv)
06.03.2024 Etävalmennus
Tiiminvetäjän työkalupakki – rooli, tehtävät ja toiminta käytännön esimerkkien valossa

Mitä esihenkilö saa sanoa – juristin vinkit (2,5 h)
21.03.2024 Etäkoulutus
Uusi koulutus! Mitä kannattaa sanoa, mikä kannattaa jättää sanomatta
Turvalliset sanoitukset vaarallisiin tilanteisiin
jouluetu


https://www.kurssitnyt.fi/
Esihenkilötyön rajat (3 h)
07.02.2024 – Etäkoulutus
Käytännön keinot haastaviin tilanteisiin
Tiedätkö oikeutesi ja velvollisuutesi eri työyhteisötilanteissa?


https://webakatemia.fi/

WebAkatemia järjestää 90 minuutin webinaareja eri toimialojen johdolle, esihenkilöille ja asiantuntijoille. Tarjoamme ajankohtaiset ja kiinnostavat aiheet oman osaamisesi ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi.

Koulutuksen jälkeen osallistuja saa käyttöönsä webinaaritaltioinnin sekä lisäksi koulutusaineiston pdf-muodossa. Tallenne on katseltavissa henkilökohtaisen linkin kautta, ja se toimitetaan sinulle sähköpostitse noin kolmen arkipäivän sisällä koulutuksen toteutuksesta. Jos siis olet livewebinaarin aikaan estynyt, voit katsoa tallenteen silloin kun sinulle sopii.

Pääset tutustumaan webinaarien sisältöön tarkemmin klikkaamalla sinua kiinnostavaa otsikkoa.

Työlainsäädännön muutokset – valmistaudu uudistuksiin! (90 min)
24.01.2024 klo 10:00 – 11:30

Pahan mielen sairauslomat – mikä neuvoksi? (90 min)
25.01.2024 klo 13:00 – 14:30

Kun pomoa kiusataan (90 min)
07.02.2024 klo 13:00 – 14:30

Työntekijän päihdeongelma – oikeudelliset neuvot työnantajalle (90 min)
13.02.2024 klo 10:00 – 11:30

Valehtelu töissä – oikeudellisia haasteita ja ratkaisuja (90 min)
27.02.2024 klo 10:00 – 11:30

Työntekijän mielenterveysongelmien juridiikkaa (90 min)
05.03.2024 klo 10:00 – 11:30

Oikeudelliset keinot työuupumusta vastaan (90 min)
20.03.2024 klo 13:00 – 14:30

Varoitus työntekijälle (90 min)
26.03.2024 klo 10:00 – 11:30


KouluttajaKatariina Sorvanto, juristi ja selätä alisuoriutuminen -kouluttaja

Kouluttajana toimii Katariina Sorvanto KataKoski Oy:stä. Katariina on juristi ja työyhteisövalmentaja, joka on tutustunut laajasti johtamiseen ja organisaatioiden toimintaan sekä teoriassa että käytännössä – esihenkilönäkin työskennellen.

Katariina on innostava ja pidetty, pitkällä esiintymiskokemuksella toimiva valmentaja. Valmennustehtävien lisäksi hän konsultoi asiakkaitaan työ- ja virkamiesoikeudellisissa kysymyksissä.

Palautetta aiemmista koulutuksista
– ”Aihe on tärkeä, koulutus oli käytännönläheinen”
– ”Hyvä anti, hetkeäkään ei tullut kyllästymistä.”
– ”Paljon asiaa mutta sopivissa palasissa, eikä kyllästymiseen asti märehditty yksittäisiä asioita.”
– ”Sinulla on hyvä tyyli kouluttaa. Keskusteleva, asiantunteva ja fokus pitää hyvin.”
– ”Mielenkiintoinen ja hyvin johdonmukainen koulutus. Paljon uusia asioita.”
– ”Kiitos mielenkiintoisesta koulutuksesta!
Paljon jäi pieniä asioita päähän muhimaan ja varmasti tulevat vaikuttamaan jatkossa omaan työntekoon.”
– ”Kokonaisvaltainen ja kattava, monipuolinen koulutuspaketti, kiitos!”
– ”Hyvä, selkeä ulosanti. Oli helppo kuunnella ja seurata koulutusta. Esimerkit olivat hyviä.”
– ”Hyvin vedetty koulutus. Ei ”virkamiestyylillä” vaan maanläheisesti esitetty.”
– ”Ansiantunteva ja innostunut, piti kiinnostuksen yllä päivän mittaan.”


Katso muut koulutukset:

Ratekoulutus.fi Koulutuksia kaikkiin työelämän tarpeisiin, katso laaja valikoima.

https://www.ratekoulutus.fi/

Lakitiedon koulutuksia, kategoria

WebAkatemia.fi Lyhyitä webinaareja, joista saat myös tallenteen ja materiaalin.

Eventium.fi Räätälöimme koulutuksia oman koulutuskalenterivalikoimamme lisäksi.

KurssitNyt.fi Käytännön työkalujen koulutuksia, mm. Excel, ChatGPT, Adobe, Office, ym.

Koulutusvinkki.fi Tarjoaa tietoa erilaisista työelämän koulutuksista ja valmennuksista Suomessa.

ParhaatKoulutukset.fi/TOP10 Suosituimpien koulutusten TOP 10 -lista

 

Etkö löytänyt tarvitsemaasi?

Ota yhteyttä info@eventium.fi

Eventium.fi/ota-yhteytta/

Voit myös laittaa viestiä chatissa, joka löytyy sivun oikeasta alareunasta.

Antoisaa joulun odotusta!

Löydät joulukalenterimme luukut täältä: YouTube – Eventium

työlainsäädännön koulutuksia - joulukalenteri, Eventium.fi, Ratekoulutus.fi, WebAkatemia.fi

Myynnin psykologia -uutuuskirjan etäjulkkarit (30 min)

Alitajuntaan liittyvät asiat joko sytyttävät tai sammuttavat yleisön.

Palatko halusta päästä myynnin parrasvaloihin? Miten pääset valokeilaan, jossa yleisö kuuntelee sinua hurmioituneena? Haluatko oppia vangitsemaan asiakkaiden huomion ja sulattamaan heidän sydämensä? Vai onko toiveesi nostaa asiakas valokeilaan ja antaa hänelle tilaisuus loistaa?

Mika D. Rubanovitsch ”Ruba” julkistaa uuden kirjansa: Myynnin psykologia.

Tämän kirjanjulkaisutilaisuuden myötä tiedät temput ja miten ne tehdään.

Tekijä: Mika D. Rubanovitsch

Ilmestymisajankohta toukokuu/2023; viikko 19


Kenelle tarkoitettu:
Myynnin ja vuorovaikutuksen mestareille ja sellaiseksi haluaville.


Hyödyt:
Tämän Ruban 12. kirjan myötä käsityksesi perinteisestä myyjästä muuttuu. Julkkaritilaisuudessa paljastetaan mikä tekee henkilöstä aidosti huippumyyjän ja konstit miten temppu tehdään – mitään salaamatta.

Kirja yhdistää psykologiset taidot myynnin tekniikoihin. Kirjan myötä osaat taikurin lailla hyödyntää psykologisia menetelmiä myyjänä ja asiakkaana. Kun myyjänä opettelet nämä taidot, voit yllättää kokeneenkin ostajan. Asiakkaan roolissa taas tiedät, mitä temppuja sinulle tehdään myyntitilanteessa.

Kirja avaa psykologian maailman myyjän silmin nähtäväksi, pureskelee pedagogiikan sulavaksi suupalaksi ja ripottelee kaiken päälle hieman taikapölyä.


Valmentaja: Mika D. Rubanovitsch, KTM

Mika D. Rubanovitsch ”Ruba” on myyntityön David Copperfield, Suomen kaikkien aikojen vaikuttavin myynnin taikuri.

Sanottua Rubasta kouluttajana:
– ”Selkeästi myynnin ammattilainen, joka tiesi aiheensa. Esitystyyli piti otteessaan alusta loppuun asti.”
– ”Hyviä vinkkejä, miten säästää asiakkaan ja meidän kallisarvoista aikaa tehostamalla tapaamisten sunnittelua esim ennakkokysymyksillä”
– ”Inspiroiva, paljon työkaluja omaan tekemiseen. Hyvin otettiin osallistujat mukaan koulutukseen iso kiitos myös siitä!”
– ”Tämä suosittelu kohta on ihan loistava, mielellään suosittelen Rubaa ja aihe on kovin ajankohtainen.”
– ”Selkeä ja toimintatapa muutoksia tarjoava. Teams ollut käytössä yli kaksi vuotta, mutta nyt sain ensimmäisen hyvän koulutuksen palaverin järjestämiseen jne… Tyytyväinen olen koulutuksen antiin.”


Teemat:
Vaikuttamisen psykologiaa on tutkittu jo yli sata vuotta, mutta sen oppeja ei ole hyödynnetty myynnissä läheskään täysimääräisesti. Tämä julkkaritilaisuus heittää sinut suoraan syvään päätyyn. Esirippu aukeaa ja seisot paljaana asiakkaasi edessä. Mitä teet? Tilaisuudessa käsitellään myös mitä verhon takana pitää tapahtua, jotta olet valmis valloittamaan yleisösi.

Hokkus pokkus filiokkus. Vaikka tiedämme, että silmänkääntötemput ovat hyvin harjoiteltua huiputtamista, silti nautimme niistä. Kun temppu tehdään oikein, kukaan ei huomaa jujua. Sama tunnetila pitää saavuttaa myyntitilanteessa. Kaupat tehdään ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä lopputulokseen.

Tervetuloa kirjajulkkareihin, ilmoittaudu tästä!


Koulutuspaikka:
Verkkovalmennus (kirjanjulkaisutilaisuus)
– koulutusalustana on Teams

Ajankohta:
perjantaina 12.5.2023 klo 8.30 – 9.00

Osallistumismaksu:
Veloitukseton

Tilaisuus on täysin maksuton sinulle.

Ilmoittaudu tästä linkistä kirjajulkkareihin veloituksetta


Bonus!
– ilmoittautumalla kirjajulkkareihin saat tulevasta Ruban ”Myynnin psykologia” -valmennuksesta tiistai 23.5.2023 peräti -15%; eli 227 € (+ alv 24%) valmennuksen hintaan 197 euroa (+ alv 24%).

Seuraava valmennus:
Myynnin psykologia: Temppu ja miten se tehdään (90 min)
Tiistaina 23.5.2023 klo 10.00 – 11.30

Lue lisää ja ilmoittaudu 23.5. valmennukseen! Tätä et löydä muualta!


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua.

2023-04-24T20:27:57+03:0024 huhtikuun, 2023|Tags: , , , |

Ystävänpäiväetu sinulle

Eventiumin ystävänpäiväetu

Voit osallistua näihin koulutuksiin kaksi yhden hinnalla tai -100 eur/hlö

– merkitse koodi: Ystävänpäivä ilmoittautumislomakkeen Muut tiedot -kohtaan
– voimassa 14.2.2023 saakka

Johtamisella huippumenestystä – positiivinen psykologia työvälineenä (2 h) 15.02.2023 Etäkoulutus
Kouluttajana Mira Pakarinen
– Saat tietoa ja perustan; mitä positiivinen ja rohkea johtaminen on ja miten soveltaa sitä organisaatioissa
– Saat konkreettisia työkaluja positiivisen ja rohkean johtamisen edistämiseen arjen esimiestyössä
– Hyvinvointia itsellesi ja näkökulmia tiimin työhyvinvoinnin edistämiseen
Lämpimästi tervetuloa!

Stressinhoito osana työhyvinvointia (3 h) 15.02.2023 Etäkoulutus
Kouluttajana psykologi Tony Dunderfelt
Stressaa vähemmän, tai sairastut.
Psykologi Tony Dunderfelt kertoo kansantajuisesti, miten stressi vaikuttaa psykofyysiseen terveyteemme ja mitkä ovat käytännön keinot hyvinvoinnin kehittämiseksi.
Stressinhoito osana työhyvinvointia -koulutuksessa kuulet miten voit vähentää stressiä ja edistää työhyvinvointia koko organisaatiossanne sekä yksilötasolla.

2023-02-08T14:26:06+02:008 helmikuun, 2023|

Johtamisen monet kasvot

Poikkeusajat ovat tuoneet esille johtamisen ja itsensä johtamisen merkityksen onnistuneessa työn hallinnassa ja hyvinvoinnissa. Elämämme edelleen sumussa ja siellä navigointi vaatii johtamiselta sekä meiltä jokaiselta entistä parempaa itsetuntemusta ja joustavaa asennetta, jotta osaamme toimia myllertävässä maailmassa nyt ja tulevaisuudessa.

Suomalaisessa johtamiskulttuurissa on paljon hyvää;

esimerkiksi matalahierarkisuus ja on tehty paljon työtä mutkattoman ja keskustelevan johtamiskulttuurin eteen. On kuitenkin tärkeätä tehdä yksi hyppy eteenpäin kohti joustavaa ja ihmislähtöistä esihenkilötyön mallia. Otetaan mukaan kaikki se hyvä, joka toimii jo johtamiskulttuurissa ja pysähdytään sen äärelle, mitä nyt ja tulevaisuudessa johtamiselta sekä työelämätaidoilta tarvitaan.

Esihenkilön merkityksellisyys

Esihenkilötyön merkitys on vahvistunut poikkeusvuosissa, vaikka henkilöstö on entistä itseohjautuvampaa työskentelyssään. Esihenkilöillä tulisi olla mahdollisuutta panostaa johtamiseen; se on aikainvestointi hyvinvoiviin ja menestyksellisiin tiimeihin. Kalenterissa tulisi olla tilaa, jolloin voi soitella etätyössä oleville tai pysähtyä toimistolla vaihtamaan kuulumisia sekä kysymään miten voin auttaa tiimiläisiä onnistumaan ja rohkeasti puuttumaan epäkohtiin ennen tilanteiden eskaloitumista.

Esihenkilöiden valinta johtamisrooliin on myös entistä tärkeämpää, koska johtamistyö on suuressa määrin palvelutyötä. Esihenkilöillä tulee olla motivaatio ja kiinnostus ihmisestä sekä halu kehittyä entistä paremmaksi esihenkilöksi. Asiantuntija- ja ihmisjohtaja ovat eri roolit ja ihmisjohtajan roolissa esihenkilön tulisi olla valmis valmentamaan tiimiläiset onnistumaan. Siihen tarvitaan taitoja ymmärtää johdettavien ajattelu- ja tunneprosessia ja miten niitä tuetaan menestykselliseksi toiminnaksi.

Kehittyäkseen johtamistyössä on tärkeätä olla valmius ottaa vastaan positiivista ja korjaavaa palautetta. Jokainen ihminen haluaa palautetta työstään ja toiminnastaan. Palaute työkaluna on vahva, sillä mitätöivällä palautteella voidaan nujertaa henkilön kyvykkyys ja usko itseen, kun taas myönteisellä ja kannustavalla palautteella saadaan hyvän kierre. Esihenkilötyön ytimessä on korjaavan ja myönteisen palautteen antaminen siten, että henkilön saadessa kriittistä palautetta, hän pysähtyy sen äärelle ja ottaa sen vastaan kehittymisen välineenä ja myönteinen palaute vahvistaa henkilön pystyvyyttä ja vahvuuksia entisestään.

Mihin fokus johtamisessa?

Johtamistyössä korostuu entistä vahvemmin itsetuntemus; tunnistaa omat vahvuudet ja toimimattomat toimintamallit sekä valmius päästää niistä irti. Itsensä johtaminen sisältää uskalluksen vapautua rajoittavista uskomuksista ja kyseenalaistaa omia juurtuneita käsityksiä ja nähdä potentiaali itsessä sekä johdettavissa.

Meistä jokainen on ainutkertainen ja näemme sekä koemme asiat omasta maailmastamme käsin. Sen vuoksi arjen johtamisen on tärkeä rakentua hyväksyvälle ilmapiirille ja turvallisille kohtaamisille. Vuorovaikutuksen tulisi olla tasavertaista ja esihenkilön ymmärtää tiimiläisten kokemuksia. Tätä kautta esihenkilö mahdollistaa myönteisen muutoksen, kun hän voi yhdessä johdettavan kanssa sopia mahdollisista muutoksista hyödyntäen näkökulman vaihtamisen taitoa.

Ollessamme sinut itsemme kanssa, uskallamme rohkeasti olla oma itsemme johtajana ja rakentaa tasavertaista vuorovaikutusta, arvostavaa ihmiseltä-ihmiselle johtamista, vahvistaa hyväksyvää ilmapiiriä ja yhteisöllisyyttä, pitää jämäkästi kiinni yhteisesti sovituista toimintatavoista sekä nähdä kirkkaana millaista muutosvalmiutta tiimissä tarvitaan.

Eikä unohdeta huumoria, joka auttaa meitä hyväksymään itsemme epätäydellisenä ja opetellaan tulemaan toimeen oman keskeneräisyytemme kanssa. Itse olen edellä mainittuja asioita saanut harjoitella vuosia esihenkilötyössä ja hioa omaa itsen johtamisen taitoa hyödyntäen hyvinvoinnin tiedettä, positiivista ja rohkeaa johtamista sekä ratkaisukeskeisyyttä.

Kirjoittaja Mira Pakarinen Mira Pakarinen
Kirjoittaja on PeopleUPn toimitusjohtaja, YTM, coach/PCC, Positive Psychology Practitioner, valmentaja.
Jos olet kiinnostunut valmennuksesta, joka koskettaa, muuttaa ajatteluasi ja mahdollistaa sinun ja organisaatiosi menestystä, niin käythän tutustumassa tarkemmin:

PeopleUP Leader™ -valmennukseen – positiivinen ja rohkea johtaminen. 

30.03.-24.05.2023
Helsinki & etäpäiviä

2023-01-26T13:21:34+02:0026 tammikuun, 2023|Tags: , |

Itsemyötätunto – kohdatessasi haasteita parannat hyvinvointiasi kolmella askeleella

Kohtaamme jatkuvasti suuria muutoksia ja haasteita työelämässä ja elämässä ylipäänsä, nopeutuvalla tempolla. Asetamme omat tavoitteemme yhä korkeammalle ja moitimme itseämme virheistä ja erehdyksistä. Tutkitusti on kuitenkin todistettu, että epärealistiset vaatimukset itseä kohtaan, toimimaton perfektionismi ja liiallinen itsekritiikki heikentävät suoritusta.

Mikä siis avuksi?

Kohtele itseäsi hankalina hetkinä kuin toista ihmisistä, kenestä välität. Tähän lauseeseen kiteytyy itsemyötätunnon perimmäinen ajatus: itsemyötätunto on elämätaito, joka auttaa haastavissa tilanteissa niin töissä kuin kotonakin. Itsemyötätunnon voi purkaa kolmeen askeleeseen:

Itsemyötätunnon kolme askelta
1. Huomaa tuska: tunnista paha olo ja riittämättömyys, jota tunnet.
2. Käänny kohti tuskaa: hyväksy tunnetila, älä kritisoi itseäsi tai välttele sitä, mitä tunnet.
3. Löydä jotain, mikä voi lievittää tuskaa: mieti, mikä voisi helpottaa oloasi, mikä voisi keventää tai ratkaista ongelmaa tuskan taustalla.

Leila on tehnyt virheen töissä, ja soimaa itseään tästä. Ensimmäisessä askeleessa hän tunnistaa negatiiviset tunteet, joita virhe hänessä herättää. Toisessa vaiheessa Leila huomaa, että hänellä on kurja olo. Hän ei automaattisesti ala tekemään etsi sijaistoimintaa tai haukkumaan itseään huonosta olostaan, vaan on itselleen rehellinen tunteistaan. Kolmannessa askeleessa Leila päättää lähteä kävelylle metsään ja soittaa ystävälleen, jonka kanssa voi käydä tilanteen läpi.

Itsemyötätunto lisää hyvinvointia ja sitä kautta suorituskykyä työelämässä. Erityisesti kiireen keskellä, stressaavissa tilanteissa on tärkeää, että olemme myötätuntoisia itsellemme. Muutumme kriittiseksi ja vaativaksi itseämme kohtaan, ja yritämme entistä kovemmin. Voimme antaa itsellemme vaihtoehtoja sen sijaan, että pakotamme tehtävän väkisin maaliin. Ennen kuin jatkan työntekoa, juon kupin kahvia. Minkälainen suunnitelma olisi toimiva, jotta oma hyvinvointini ei kärsi tai ainakin säilyy suhteellisen hyvänä kiireen keskellä?

Itsemyötätunnon taidot

Itsemyötätunnon harjoittamisessa on kolme tärkeää taitoa.

  1. Ensimmäiseksi kannattaa miettiä, miten voin herättää sisäistä turvaa. Hankalassa hetkessä ihminen on stressitilassa, jonka laukaiseminen on yksi itsemyötätuntotaito. Työkalut vaihtelevat – hengityksen tasaaminen tai mielikuvittelu itselle mieluisasta paikasta tai hahmosta voivat olla toimivia keinoja.
  2. Toiseksi voi miettiä tapoja laajentaa omia ajatuksia ja näkökulmia. Lukkiudumme helposti hankaliin ajatuksiimme. Mitä sanoisin toiselle ihmiselle, joka on samassa tilanteessa? Mitä tulen ajattelemaan tilanteesta vuoden kuluttua? Usein näiden kautta löytyy myötätuntoa.
  3. Kolmanneksi kannattaa tehdä jotain tosin kuin mitä stressi ehdottaa. Voi pitää pienen tauon, juoda kupin kahvia tai lähteä kävelylle.

Meillä kaikilla on valtava voimavara itsessämme. Olemme läpikäyneet hankalia tilanteita oman elämänpolun varrella ja löytäneet itsellemme sopivia selviytymiskeinoja. Kohdatessa haasteita ja vaikeita asioita voi miettiä, mikä on auttanut minua aiemmin. Olemme selvinneet kaikesta, mitä olemme kohdannut tähän asti, voisivatko samat keinot auttaa myös nykytilanteessa? Miten itsemyötätunto edistää hyvinvointiasi ja suorituskykyäsi?

Ronnien PeopleUpKoulutus Itsemyötätunto työelämässä – hyvinvoinnin ja suorituskyvyn perusta järjestetään 13.12. klo 9-10.30. Koulutus järjestetään yhteistyössä Eventium koulutuspalvelujen kanssa.

Ronnie Grandell on itsemyötätuntoon erikoistunut työterveyspsykologi ja johtajuuscoach. Hän on kirjoittanut ensimmäisen suomalaisen tietokirjan itsemyötätunnosta nimeltä ”Itsemyötätunto” ja sille jatkoteoksen ”Irti itsekritiikistä”. Päivätyökseen Grandell työskentelee työterveyspsykologina ja coachina Mehiläisessä Turussa. Hän on vuosien varrella myös sparrannut johtajia, asiantuntijoita, urheilijoita ja muusikoita suorituskyvyn nostamiseen ja elämästä nauttimiseen liittyvissä kysymyksissä.

2022-10-26T10:45:30+03:0026 lokakuun, 2022|Tags: , , , |

Miksi vastuullisuus kannattaa nostaa yrityksen strategian ytimeen?

Yritysten vastuullisuudesta puhutaan paljon.

Perinteisesti on ajateltu, että yritys osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen maksamalla veroja. Ensisijainen tehtävä on kuitenkin arvonnousu omistajille. Viimeisten vuosien aikana on noussut esiin ajatus, että on olemassa myös muita tapoja kuin veronmaksu, joilla vastuullisuus lisää yrityksen arvoa ja sitä kautta osingonmaksukykyä.

Kun vastuullisuus nostetaan yrityksen strategian ytimeen, lisääntyy todennäköisyys, että yritys menestyy.

Vastuullisuuden ja taloudellisen menestymisen välillä on yhteys

Lähtökohtaisesti on ajateltu, että yrityksen kasvu on negatiivinen asia ympäristön ja vastuullisuuden kannalta. Väitöskirjaa tehdessäni halusin todistaa, että kaikki kasvu ei ole pahasta vaan päinvastoin, kasvua tarvitaan. Kirjallisuuden avulla tarkastelin taloudellisen menestyksen ja vastuullisen suhdetta ROA:n, kokonaispääoman avulla – näiden kahden väliltä löytyy yhteys. Taloudellisesti menestyvät, korkeaa ROA:aa ylläpitävät yritykset ovat vastuullisempia. Ja jos yritys pystyy pitämään korkeaa ROA:a, niin sen on täytynyt kasvaa jossain vaiheessa.

Tuloksellisuutta tavoittelevan yrityksen kannattaa siis nostaa vastuullisuus strategiatyönsä ja johtamisensa keskiöön.

Mistä lähteä liikkeelle? Jotta jotain on mahdollista johtaa, täytyy siihen luoda mittaristo. Vastuullisuuteen liittyvät mittarit kelpaavat sellaisenaan osaksi myös yrityksen strategian laajempaa tarkastelua.

Mittarit vastuullisuuden johtamiseen ja strategian luomiseen

On tärkeää huomata, että eri vaiheessa kasvua ja elinkaartaan olevat yritykset tarvitsevat eri työkaluja ja mittareita vastuullisuuden johtamiseen ja strategian luomiseen. Perinteisten yritysvastuullisuusmittareiden (ESG) rinnalle on noussut Nettovaikutusmenetelmä, joka kertoo mitä asioita yrityksen kannattaa keskittyä parantamaan tulevaisuudessa – oivallinen työkalu strategian tueksi ja jopa ytimeen. Toisaalta ei kannata unohtaa muita hyviä mittareita, henkilöstön hyvinvointi ja asiakastyytyväisyys ovat myös vastuullista toimintaa.

Ensi vuonna astuu voimaan EU CSRD 2023, joka tekee vastuullisuusraportoinnista pakollista yhä useammalle yritykselle. Mahdollisuus tuoda vastuullisuus osaksi strategiatyötä ja sitä kautta lisätä yrityksen taloudellista menestystä ja kasvua on siis oivallisesti käsillä yhä laajemmalle yritysjoukolle myös sääntelyn kautta. Edellytyksenä on, että vastuullisuuden mittarit ovat aidosti yrityksen strategian ja johtamisen keskiössä.

Ylivoimainen yrityskulttuuri on hyvän henkilöstöjohtamisen seurauksena sellainen, jolla pystytään houkuttelemaan, pitämään ja energisoimaan hyviä ihmisiä. Kun vastuullisuus on uskottavasti osa yrityksen strategiaa, se on tärkeä työkalu myös ylivoimaisen yrityskulttuurin rakentamisessa

Kirjoittaja Jorma Turunen Jorma Turunen

Kirjoittaja on työelämäprofessori ja tuotantotalouden tekniikan tohtori, joka teki väitöskirjansa yrityksen taloudellisen menestyksen ja vastuullisen toiminnan välisestä suhteesta.

Tule mukaan Jorman Eventiumin ja PeopleUp Oy:n koulutukseen tiistaina 11.10. kuulemaan lisää, miksi vastuulliset yritykset ovat kilpailukykyisempiä, ja miten tätä voidaan johtaa.

Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa (2 h) 11.10.2022 Etäkoulutus

Koulutus toteutetaan yhteistyössä PeopleUP Oy:n kanssa, joka on hyvinvoinnin, suorituskyvyn, johtamisen ja positiivisen psykologian valmennus, coaching ja kehittämisyhteisö.

Muut koulutukset yhteistyössä PeopleUp Oyn kanssa:PeopleUP Oy on hyvinvoinnin, suorituskyvyn, johtamisen ja positiivisen psykologian valmennus, coaching ja kehittämisyhteisö.

Johtamisella huippumenestystä – positiivinen psykologia työvälineenä (2 h) 29.09.2022 Etäkoulutus

Itsemyötätunto työelämässä – hyvinvoinnin ja suorituskyvyn perusta (90 min) 13.12.2022 Etäkoulutus

 

2022-09-06T13:07:17+03:005 syyskuun, 2022|Tags: , , , , |

Positiivinen psykologia työelämässä

Mistä tässä on kysymys?

Onnistu ja voi hyvin töissä ja omassa arkielämässä. Iso kysymys; miten saada oma paras itseni esille töissä ja kotona läheisille. Tämän päivän työn haasteet ovat työn luonteen mukaisesti moninaiset. On entistä enemmän väsymystä, tylsistymistä ja uupumista työhön ja toisaalta vahvaa työn imua sekä energisiä ihmisiä huipputulosten kera. Suuri osa ihmisistä on onneksi vielä hyvinvoivia työelämässä ja tätä on tärkeätä tukea, jotta mahdollistetaan hyvinvoivia ja suorituskykyisiä henkilöitä. Hyvinvointi on sekä työnantajien että henkilöstön yhteinen ponnistus, hyvinvointi ja suorituskyky kulkevat käsi kädessä.

Positiivisen psykologian voima

Positiivinen psykologia on vahvuuksien ja voimavarojen edistämistä arjessa. Näen positiivisen psykologian vahvuutena sen, ettei myöskään ummisteta silmiä negatiivisilta tunteilta ja vastoinkäymisiltä, mutta ei anneta negatiivisen viitekehyksen määrittää tekemistä. On helppo lähteä ratkomaan ongelmia tai nähdä asioita, joita tulisi kehittää itsessä tai toisissa henkilöissä. Mitä, jos vapauttaisimmekin energiamme näkemään onnistumiset ja vahvuudet työpaikalla, tiimissä ja itsessämme. Nämä luovat vahvan pohjan työn imulle, jossa vireystila ja mielihyvä työstä ovat korkealla.

Asia ei kuitenkaan ole näin helppo ja yksiselitteinen, että vain vahvuuksia ja voimavaroja vahvistamalla päästään tuloksiin. Asiaan vaikuttaa myös työyhteisön tunneilmapiiri ja työn luonne. Asiantuntijatyöyhteisöissä keskustelu työn merkityksestä, onnistumisista, vahvuuksista on jo arkea, mutta esim. palvelualoilla ja suorittavassa työssä ei vielä puhuta systemaattisesti näistä hyvinvoinnin ja onnistumisen perustana.

Positiivinen psykologian kautta on mahdollista kirkastaa vahvuudet, ymmärtää oman työn merkityksellisyys, ratkoa konflikteja ja haastavia tilanteita sekä rakentaa kestävää työn imua.

Mistä liikkeelle

Työyhteisöissä

On kaksi polkua, jotka voimme valita työyhteisöissä;
1) voimavarojen lisääminen ja vahvistaminen -> työn imun lisääminen
ja
2) työn vaatimusten; kuormittavien tekijöiden vähentäminen -> työstressin ja uupumuksen vähentäminen.

Näiden polkujen lisäksi on tärkeätä aidosti ymmärtää ja kuunnella johdettavia, kollegoita ja henkilöstöä. Johtajiin ja esihenkilöihin kohdistuu suuret odotukset ja onnistunut johtaminen vaatii erinomaisia ihmissuhdetaitoja ja positiivisen tunneilmapiirin luomista, joka mahdollistaa turvallisuuden sekä avoimien ajatusten jakamisen. Positiivinen tunneilmapiiri on merkittävässä roolissa työyhteisön hyvinvoinnissa ja suorituskyvyssä.

Matkaa on vielä taitettavana, sillä edelleen johdolla ja esihenkilöillä on työelämässä riski joutua vallan tunteen sokaisemaksi ja nähdä yrityksen menestys omien ajatusten tuotteena. Tämä aiheuttaa tunneilmapiiriin ongelmia ja jaettu johtajuus menettää organisaatioissa vahvuutensa. Toisaalta esihenkilöt tunnistetaan superihmisiksi, jotka joutuvat ratkomaan liiaksikin tiimiensä ongelmia henkilöstön näkökulmanottokyvyn heikentyessä.

Esihenkilö ei ole supersankari. Hän tarvitsee ympärilleen ihmisiä, jotka ottavat vastuun tekemisestään ja luovat yhdessä tekemisen meininkiä. Mikäli työyhteisössä esiintyy vastakkainasettelua tai vahvaa minä minä -asennetta, niin yksilöillä myös tärkeätä pysähtyä pohtimaan mistä tämä kumpuaa. Pohdittavaksi on hyvä nostaa itselle mikä on työssä ja työpaikassa merkityksellistä. Miten voisi pienillä muutoksilla tehdä työstä mielekkäämpää kollegoiden kanssa. On hyvä muistaa työkaverin tuki, epäitsekäs toiminta ja millaista työ- ja tunneilmapiiriä jokainen voi edistää työyhteisöissä.

Työyhteisöissä pääsee liikkeelle selkeillä tavoitteilla, realistisella optimismilla, ihmissuhdetaidoilla ja aidolla arvostuksella.

Henkilökohtaisesti

Henkilökohtaisesti pääsee liikkeelle, kun pysähtyy katsomaan omia arvoja, unelmia ja tavoitteita sekä miten hyvinvoiva olen. Mistä kaikesta voin olla kiitollinen elämässäni.
Itse olen myös tehnyt työtä oman hyvinvoinnin ja optimaalisen suorituskyvyn kanssa, sillä olen huomannut välillä lipsahtavani työn imusta työstressiin, kun työ on ollut niin mielenkiintoista ja mukaansatempaavaa. Tämä on näkynyt kotona, kun ajatukset ovat olleet töissä ja olen saanut jälkikasvulta palautetta, että en ole läsnä. Minä, joka valmennan läsnäolosta, oho, onko näin ja puolisokin tuntuu ärsyttävän, kun pientä vääntöä perheen arjen sujumisesta. Ihmeitä kuitenkin tapahtuu, kun sisäistää palautumisen tärkeyden, pienten muutosten voiman arjessa, läsnäolon tärkeyden kotona ja näkee myös puolison mahtavat puolet.

Elämä voi olla hyvää ja rikasta, kun rohkeasti uskaltaa katsoa omaa elämää ja mahdollisia muutostarpeita sekä olla itselleen armollinen, oma paras ystävä.

Mitä, jos jatkossa emme ottaisi itseämme niskasta kiinni vaan sen sijaan taputtaisimme olalle!Mira Pakarinen

Kirjoittaja Mira Pakarinen

Miralla on syvällistä osaamista positiivisesta psykologian hyödyntämisestä liiketoiminnan tuloksenteossa sekä hyvinvoinnin ja suorituskyvyn parantamisesta organisaatioissa. Hän on myös kokenut business coach (PCC).
Ratkaisukeskeisyys, tuloksellisuus, aitous ja arvostava lähestymistapa ohjaavat hänen työskentelyään.

Tutustu Miran koulutukseen:

Johtamisella huippumenestystä – positiivinen psykologia työvälineenä (2 h) 15.2.2023 klo 9.00 – 11.00 Etäkoulutus

Koulutus toteutetaan yhteistyössä PeopleUP Oy:n kanssa, joka on hyvinvoinnin, suorituskyvyn, johtamisen ja positiivisen psykologian valmennus, coaching ja kehittämisyhteisö.

Eventium koulutuspalvelut yhteistyössä PeopleUp Oyn kanssaPeopleUP Oy on hyvinvoinnin, suorituskyvyn, johtamisen ja positiivisen psykologian valmennus, coaching ja kehittämisyhteisö.

Itsemyötätunto työelämässä – hyvinvoinnin ja suorituskyvyn perusta (90 min) 13.12.2022 Etäkoulutus

 

2022-11-25T13:02:36+02:005 syyskuun, 2022|Tags: , , |
Go to Top